Yo de manne
Ik heb net een Garmin 2610 op mijne FJr gezet en daarbij gebruik gemaakt van een touratech beugel.Omdat deze beugel de ontvangst wat stoorde heb ik er een externe antenne bij aangesloten en nu werkt hij prima.Normaal geeft de GPS 2 of 3D ontvangst aan maar vanaf dat deze externe antenne is aangesloten geeft hij soms 3D Diff ontvangst aan,wie weet wat dat betekent bij de zaak waar ik hem gekocht heb weten ze het niet.
Groetjes Seppe
GPS ontvangst
Moderator: Abeloos
Re: GPS ontvangst
De overheden van de Verenigde Staten en Canada ontwikkelden DGPS stations om correctiesignalen door te geven. Deze zenden uit op marine frekwenties rond 300 kHz. Ze zijn operationeel in het kustgebied en op vele bevaarbare rivieren. Het DGPS systeem is volledig kosteloos beschikbaar. Er bestaan andere systemen, op de grond en in de lucht, die correctiesignalen verspreiden tegen betaling.De GARMIN GBR 21 en GBR 23 zijn optionele ontvangers die ontwikkeld zijn om de differentieel-signalen op te vangen en ze te leveren aan uw GARMIN toestel.Ontvangst van dit DGPS signaal kan nauwkeurigheid opleveren tot onder tien meterseppe schreef:Yo de manne
Ik heb net een Garmin 2610 op mijne FJr gezet en daarbij gebruik gemaakt van een touratech beugel.Omdat deze beugel de ontvangst wat stoorde heb ik er een externe antenne bij aangesloten en nu werkt hij prima.Normaal geeft de GPS 2 of 3D ontvangst aan maar vanaf dat deze externe antenne is aangesloten geeft hij soms 3D Diff ontvangst aan,wie weet wat dat betekent bij de zaak waar ik hem gekocht heb weten ze het niet.
Groetjes Seppe
Groeten,
Doka
Re: GPS ontvangst
Dank U wel Doka nu weet ik waar die DGPS voor staat ik was er wel achter gekomen dat het met de nauwkeurigheid te maken heeft wat de 2610 geeft dit alleen aan met de WAAS AAN.doka schreef:De overheden van de Verenigde Staten en Canada ontwikkelden DGPS stations om correctiesignalen door te geven. Deze zenden uit op marine frekwenties rond 300 kHz. Ze zijn operationeel in het kustgebied en op vele bevaarbare rivieren. Het DGPS systeem is volledig kosteloos beschikbaar. Er bestaan andere systemen, op de grond en in de lucht, die correctiesignalen verspreiden tegen betaling.De GARMIN GBR 21 en GBR 23 zijn optionele ontvangers die ontwikkeld zijn om de differentieel-signalen op te vangen en ze te leveren aan uw GARMIN toestel.Ontvangst van dit DGPS signaal kan nauwkeurigheid opleveren tot onder tien meterseppe schreef:Yo de manne
Groetjes Seppe
Groeten,
Doka
Groetjes Seppe