eerste keer op cirquit met FJR

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
verkenner

eerste keer op cirquit met FJR

Bericht door verkenner »

Ik ga zondag op cirquit naar Croix. Het is de eerste keer met de FJR. Iemand ervaring?
Johan

Bericht door Johan »

Hallo,
aan vermogen zal je geen gebrek hebben :D , wat niet kan gezegd worden van de grondspeling :( Je antennekes zullen vaak de grond strelen :P
Johan
verkenner

Bericht door verkenner »

Dat belooft! Vorig jaar reed ik daar nog met mijn BMW R1100RT. Ben daar zelfs een antenneke kwijtgespeeld... :)
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben dus op cirquit geweest met mijn FJR. Ik heb de indruk dat de meesten hier op het forum rustige rijders zijn en daardoor waarschijnlijk niet echt ge?nteresseerd zijn in dat cirquitgedoe.
Niet dat het cirquit alleen bedoeld is om sportief te rijden maar het is toch met uitstek d? plek om het doen. (veiligheid).
Maar ik denk dat het toch interessant om weten is dat onze machine zich ook uitstekend leent tot het sportieve rijden. Ondanks zijn vrij fors gewicht moet hij niet onderdoen voor de slanke racers. Zijn power is fenomenaal en zijn koppel zorgt er voor dat hij meekan en zelfs krachtiger is dan de meeste baanmoto's.
Zij die het sportieve belangrijk vinden maar tegelijkertijd een hele brok comfort wensen kunnen geen miskoop doen met de FJR.
Het is wel waar dat die antennekes wat laag bij de grond komen. Naarmate de dag vorderde en het vertrouwen toenam gingen die dingen vrijwel in elke bocht aan de grond. Maar ik kan daar best mee leven aangezien dit voor mij het signaal is dat voor mij de grens is bereikt. Verder hoeft niet.

tussen haakjes, er zat nog een FJR op het cirquit maar aangezien die altijd net in de sessie n? ons moest rijden heb ik hem niet kunnen spreken. Hij reed bij de startgroep en deed het zeer goed, zette zeer mooie lijnen in de bochten... en ook hij ging regelmatig met de antennekes aan de grond...
Al bij al een prachtige ervaring dat cirquit.
yourt

Bericht door yourt »

over welke antennekes hebben we het dan? en de mod om hem vanachter wat harder af te veren?
Gesloten