Verslag van de FJR-rit 25 april 2004

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Verslag van de FJR-rit 25 april 2004

Bericht door dirkske »

Beste vrienden,

Vandaag 25 april, ging de FJR-rit van Jo, onze koekenbakker, met de steun van FJRijders onder een stralende zon van start. Goei weer, veel motoren, en vooral veel ambiance!
50 motoren aan de start, en 72 personen die voor het ontbijt de voetjes strekten onder de tafels van de PLACE 2B in Lichtervelde om 9.00u.

Afbeelding
Veul volk in de sta?sie ... mag k'ik 'ulle paskes ne keer zien ?
RDV-punt Burcht om 07.15u.

Om al deze mensen op dit vroege uur in West-Vlaanderen te krijgen, hadden we 3 rendez-vous punten opgezet, waar FJR's verzamelden. Om half 8 werd al gestart in Burcht bij Antwerpen, eveneens tegelijkertijd kwam Leuven in beweging, om gezamelijk op te stomen naar Gent-Drongen.
Afbeelding
All? manne, goei reis, en braaf zijn ?, en ni te rap raaije (Burcht 07.25u)

Afbeelding
Rendez-vous in Drongen om 08.15u.

Onderweg nog hier en daar een FJR die aansloot bij de bende, en zo kwamen we ongeveer op een 30 motoren die om half 9 in Gent vertrokken, om zo naar Lichtervelde te rijden. Bedankt Nederlandse collega's, om van zover en zovroeg samen met ons deze rit te rijden. Bewonderingswaardige blikken, van toeristen in hun blik op wielen, onderweg naar zee, terwijl wij het linkerbaanvak voor onszelf reserveren. Bedankt Rijkswachters van de Provinciale Verkeers Eenheid, voor de begeleiding tot de verkeerswisselaar.

De binnenkomende motards werden opgevangen door Seabiker, en door onze Jo. Het roadbook werd
overhandigd en het promotiemateriaal van FJRijders uitgedeeld.
Schitterend ontbijt, onze Belgische bourgondische traditie waardig! De mensen van PLACE 2B hebben ons (s'morgens) goed verwend. Koffie en thee werden ons gratis aangeboden door onze sponsor www.caset.be .
Afbeelding
Francis en Jo aan de inkomtafel.

Afbeelding
Het ontbijtbuffet.

Afbeelding
Deze FJRijders weten nog niet wat hem boven het hoofd hangt .... ( en t'is geen Westvlaamse regenbui :lol: )

Bijna 10u. en de eersten gaan de baan op. In allerijl komt onze collega Arthur nog aanzetten, hij had ergens een afrit gemist, maar hij kon de rit dan toch nog meerijden. Landelijke wegen, pittoreske dorpjes zoals Woesten, Langemark, Zuidschote ... Statig en fier verrijst de monumentale IJzertoren aan de horizon te Diksmuide. Een stukje historiek : "Hier liggen hun lijken, als zaden in de grond". Je kan er niet omheen kijken. West-Vlaanderen en de IJzervlakte, waar we nu langsheen rijden is ontegensprekelijk verbonden met de Eerste Wereldoorlog. De ontelbare kerkhoven en monumenten, zoals de Dodengang, doen onze gedachten spontaan terugkeren naar die donkere jaren uit het begin van de vorige eeuw.
Laatst gewijzigd door dirkske op 26 apr 2004, 16:19, 3 keer totaal gewijzigd.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

We naderen Nieuwpoort, voorbij de recreatieplas van BLOSO, aan de linkerkant herkennen we het XII-werken-huis dat Rob van Oudenhoven enkele jaren geleden tijdens zijn XII werken wegschonk. Bijna 89 kilometers op de teller, ondertussen zijn reeds enkele groepen samengesmolten tot een groep van 25 motards, die onderweg zijn naar de eerste stopplaats, en tegelijk ons FJR-clubhuis La P?niche.
Afbeelding
Boothotel La P?niche "home of the FJRijders".
Het is het etablissement van Francis en Vera, Seabiker en fjrgirl die 2 maand geleden het voortouw namen om de FJRijders boven de doopvont te houden. De parking en het terras van La P?niche zijn vandaag exclusief vrijgehouden voor de FJRijders, maar eigenlijk is dat niet helemaal correct....
Vandaag werden er televisie-opnamen gemaakt voor de nieuwe reeks Windkracht 10, waarin de hoofdrol wordt gespeeld door de Seakings van Koksijde. De motards die net op tijd kwamen aanrijden, zijn daar allemaal getuigen van geweest, en mogen hun figurantenrol binnenkort bekijken wanneer deze op het scherm komen. Een nieuwe figuur duikt ook in de reeks op, hij deed tegelijkertijd de binnenopnamen voor de reeks, terwijl iedereen buiten staarde naar de RS-O1 . Hou deze site in de gaten, we zullen het juiste uitzenduur tijdig meedelen.
Afbeelding
2 machtige machine's

Afbeelding
RS-01
Afbeelding <--- Herkent u deze acteur ?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dirkske op 26 apr 2004, 04:52, 3 keer totaal gewijzigd.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

La P?niche is niet alleen ons clubhuis, onze rots in de branding, ... maar ook onze SHOP. Vera, fjrgirl doet de winkel, en dit is wat zij in aanbieding heeft : T-shirts, caps, sweaters, stickers, after-market stuff voor de FJR. Het meest gegeerde item was echter snel uitverkocht, en dat waren de topjes voor de dames. Topjes met spaghetti-bandjes, ideaal voor een terraske te doen op een warme zomerdag na een FJR-rit.

Afbeelding De FJRijders-shop.

Afbeelding
Onze verkoopstopper, voor de dames een exclusief spaghetti-bandjes-toppeke (let op het logo 8) )

Dranken werden ons gratis aangeboden door de huisleverancier van de P?niche, zodat de droge keel snel gespoeld kon worden. Beste mensen, u vond het allemaal wel heel supergezellig, want het voorziene uurtje middagpauze werd al snel 90 minuten vooraleer de eersten terug de baan opgingen voor het tweede deel van de rit. En die gezelligheid, dat mag, graag zelfs, we gaan de volgende uitstappen er naar voorzien.

Afbeelding
FJRijder in actie ... losjes sturend vanuit de pols.

Zoutenaaie, Lampernisse, Westvleteren ... hier heeft de tijd nog stilgestaan. Hier en daar kon je dat ook duidelijk merken aan de bewoners ... een voorbijrijdende FJR is hier hetzelfde als een UFO over de Ring van Antwerpen. Om het met de woorden van onze Kempense collega's te zeggen: " Da iiesss jong, da isssj". Langzaam verlaten we de Kuststreek en naderen de Franse grens. Ik herhaal binnenmonds nog snel even mijne vocabulaire, mocht ik in panne vallen ... 'zwijn de koelas' en 'koltoe' is al wat ik me kan herinneren. In Westouter is nog een koffiepauze voorzien, waar gretig gebruik van gemaakt wordt. We zijn ondertussen ruim 3u. in de namiddag gepasseerd, en het nieuws sijpelt binnen dat een FJR-rijder uit Dentergem zich aangemeld heeft in de P?niche, om toch vanaf daar de route te starten. Deze man wist dat er op 25 april een FJR-rit was, en heeft zich alsnog proberen te informeren via de oude FJR site waar hij door het enige overblijvende lid werd verzocht zijne plan te trekken. Wij hebben deze FJRijder niet meer gezien bij het einde van de rit in Lichtervelde, maar we zouden toch graag weten wie er toch al die moeite heeft gedaan om er toch bij te zijn. En waarom willen we dat weten ? Omdat we die mens in het nieuw(s) gaan zetten. Die krijgt van mij een volledige nieuwe outfit: T-shirt, sweater, pet, met het logo www.fjrijders.net , zodat hij nooit meer de weg kwijt geraakt. Meldt je aan bij de P?niche, en we arrangeren dat.
Laatst gewijzigd door dirkske op 26 apr 2004, 05:40, 1 keer totaal gewijzigd.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Afbeelding FJRijders onderweg.

Afbeelding

Het derde deel van de rit gaat van start : op het menu als aperitief de Rodeberg, de kers op de taart komt er in de vorm van 23? stijgpercentage, de Moeder van alle Bergen ... de Kemmelberg.
Prachtig uitzicht, als je de FJRijders ziet omhoog komen. Onze huisfotografe Chantal staat hier op de juiste locatie voor de beste shots. Dit deel wordt gekenmerkt door een algemene panne op de GPS-route deel 3. Er is blijkbaar iets mis gegaan met het uploaden naar de site, zodat er hier en daar een stukje weg wordt afgesneden. Geen nood, we zijn met genoeg volk, en we hebben het roadboek. Het roadboek werd pas zaterdagmiddag gedrukt, na een laatste controle-rit, waar we WEER enkele omleidingen hebben moeten noteren, die er vorige week nog niet stonden, onder anderen in Hollebeke waar we nu passeren. Het gaat goed in de wegenbouw ! Kopen die aandelen !

Afbeelding
Dit tafereeltje doet me denken aan Moeder Gans en daarachter haar kroost ... of zullen we het maar gewoon 'de ideale lijn' noemen ?

200 kilometer op de teller, en de rit nadert zijn einde, in de verte is de PLACE 2B al terug zichtbaar.Hier en daar nog een vlak baantje, een kleine boerenweg, een rond punt, en terug op de plaats waar we deze morgen zijn vertrokken. De mensen die nog bij sponsor CASET zijn binnengeweest, zijn iets later aan tafel gekomen dan de anderen, maar dat was geen probleem, het eten was toch nog niet opgediend. Lekker eten, maar we hebben er wel heel lang op moeten wachten. Raar h?, na zo'n lange rit wou bijna iedereen toch nog de gezamelijke maaltijd gebruiken, ondanks het late uur. Zijn we er graag bij, of zijn we er niet graag bij ?
We hebben voor, tijdens, na de rit een paar keer de vraag gekregen : "Kunnen we lid worden van FJRijders?" Hier willen we nog eens verwijzen naar onze eerste nieuwsbrief die op de site staat, waarin we duidelijk stellen dat we eigenlijk niet voor lidmaatschappen zijn. Iedereen met het hart op het juiste toerental, voorzien van een lik olie, en wat kettingvet op de lederen jekker is welkom. Wij doen het voor jullie, jullie doen het voor elkaar. En dat moet geen geld kosten. De onkosten die we hebben, worden gedragen door Seabiker en fjrgirl, en aangevuld met de opbrengst uit de fjr-shop. We hebben vandaag geen centen geteld, maar we hebben veel plezier geteld, in jullie ogen, en daar doen we het voor.

We hebben een zonnige, en vooral, een veilige rit gehad. Bij mijn weten, en bij dit schrijven heb ik g??n weet dat er iemand zelfs nog maar een schrammetje heeft opgelopen,(tenzij Lion die zijne vinger tussen zijn tirette van zijn broek bleef steken op zoek naar wat hem noemt "slurfke"), en daar zijn we heel blij om. Volgende keer houden we opnieuw jullie veiligheid als eerste prioriteit, en daar gaan we verder aan werken.
Afbeelding het verhaal van het slurfke op www.senioren.net/lion :lol: :lol: :lol:

De volgende rit, zondag 18 juli, een ritje dat op maat gemaakt zal worden voor de mensen die niet in het buitenland op verlof zijn. Een ritje naar de Ardennen, waar we extra veel gezelligheid gaan inbouwen.

Er staan nog activiteiten op de kalender van de fjrijders.
organisatie en info : www.fjrijders.net

Afbeelding Uw dienaar dirkske.
Laatst gewijzigd door dirkske op 26 apr 2004, 12:49, 2 keer totaal gewijzigd.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Walrus
500 cc
500 cc

Bericht door Walrus »

Het was een mooie dag, mooie rit, mooie omgeving, goede organisatie, goed volk!
Bedankt, mannen.
Toon
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Voor de Ardennenrit op 18 juli moeten we passen omdat we die periode verdere oorden opzoeken. Maar als we achteraf terug zo'n verslag voorgeschoteld krijgen, zullen we de rit toch voor een stuk meebeleven.
Thanks dirkske. :notworthy:
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
fjrgirl

Bericht door fjrgirl »

hallo :wav:

Bedankt aan iedereen voor de mooie bloemen en de champagne, daar het boeket te klein was :naka: en ik het niet in mijne koffer kreeg
moest ik het achterlaten in de place 2b :cry: .
Maar geen nood vandaag Maandag was mijn boeket al thuisbezorgd om 10 uur s'morgens van jo de koekenbakker tof van hem h?:angel13:.
Voor mij was het een echt geslaagde rit , de familiale sfeer die er was ,all?? het was compleet .
Ook nog een vermelding voor chantal ( dukske ) die de moto heeft moeten missen en de rit zelf niet heeft kunnen meedoen chapeau :love4: :hello1: :headbang: dat moest ook nog eens gezegd worden . Ik denk dat iedereen een bloemetje verdient die hieraan geholpen heeft om er een geslaagde dag van te maken.

Groetjes

fjrgirl :flower:
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Als we het verslag van onze "Redacteur Dirkske" hier lezen zou je zo al willen dat het 18 juli was, wie wil er nu niet op zo'n treffen aanwezig zijn :!:

De mensen die belet hadden en niet aanwezig waren gisteren :( kunnen op 18 juli de sfeer komen opsnuiven van het 5de FJR-Treffen :P , ik zou zeggen allen op post voor je weer iets gaat missen :wink:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
@ FJR
125 cc
125 cc

Bericht door @ FJR »

zoals op een ander deel van het forum ook al gezegd het was super :thumbright:

maar nu lees ik hier over een rit in de Ardennen in juli, deze kom ik verder nergens tegen
is er meer informatie over :?:
met FJRiendelijke groet,
Edwin
liefbolleke

de duokes

Bericht door liefbolleke »

Wel, het is al een eer om een "fjr- ruggesteuntje " te moge zijn, maar ook voor de vrouwkes was dit een leuke happening. Het mooie landschap, de lekkere hobbelige kasseikes om en rond kemmelberg en dan niet te vergeten de glimlach van zovele enthousiaste rijders, de toffe gesprekken om en rond het motorrijden, wel, ook als duo was dit zeker de moeite !

Op naar het volgende fjr-rit en hoe meer duo's hoe meer fun !
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Edwin,
de volgende echte superdeluxe enige FJRijders-rit zal op 18 juli plaatsvinden, daar zijn we al zeker van. Richting Ardennen, dat komt ook wel in orde.
We hebben zondag gemerkt dat iedereen enorm graag rond de tafel zit te kletsen, tussen pot en pint. Dat is heel fijn, en we kunnen dat alleen maar toejuichen. De originele rit voor 18 juni, die omzeggens volledig op punt stond, gaan we nu een beetje hertekenen, zodat de eigenlijke rit wat korter wordt dan voorzien. Omdat de rit midden in de zomervakantie valt, gaan we de rit ook beetje inkleden in vakantie-stemming, zodat het lijkt alsof we ook op vakantie zijn in een zuiders land. Hoe we dat gaan doen ? Wel euh .... stay tuned, on this forum.

:happy7:
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
jacky
Clublid
Clublid

Bericht door jacky »

:lol: Het was een prachtige dag 8) ,ene om nooit te vergeten :lol: .Chapeau voor de organizators.Ik dacht dat de lunchpaketten uit de lucht gingen vallen.
Waarom zou er anders z'on ne grote heli in de lucht,terplaatse blijven hangen en dan nog boven onzen kop? Het was reuze tof soorgenoten te ontmoeten en onze passie te delen.Freija , anders zo stil, kon er niet over zwijgen.Gans de familie wil meerijden op ons machien maar de plaatsen zijn al bezet.Bedankt iedereen en de groeten van Freija en Jacky. 8)
Pakske
75 cc
75 cc

FJR-rijder uit Dentergem

Bericht door Pakske »

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de mooie rit die jullie uitgestippeld hebben. Het was wel wat eenzaam zo in mijn eentje, maar ik heb ervan genoten. Ik was blij verrast met de sympatieke Francis van de P?niche voor de babbel en een drankje, zo te zien aan de reacties op het forum heb ik nog meer spijt dat ik niet tijdig bij de start kon zijn.
Mijn verhaal van de dag ging als volgt :
Ben vertrokken thuis om 10.30u richting Lichtervelde in de hoop nog een spoor terug te vinden van jullie tocht, maar tevergeefs mijne GPS was het enige spoor dat ik nog kon volgen. Deel 1 reed heel vlot, met een stop voor een hapje aan de dodengang in Diksmuide, dan richting P?niche waar ik bij het zoeken van het 2de deel van de route vriendelijk wordt uitgenodigd door Francis om iets te drinken. Daarna ben ik verder gereden in de hoop de volledige route uit te rijden ... Maar ... deel 2 ging nog vlotjes, maar bij het begin van het derde deel is het fout gelopen. Mijne GPS kreeg rare kuren ( U-bochten, links als het rechts moest zijn en omgekeerd, doodlopende straatjes insturen, enz.) een en al kl?te. Maar ik heb er het beste van gemaakt en zelf een beetje een route gereden. Maar zo had ik wel veel tijd verloren en was het al laat geworden om nog naar Lichtervelde af te komen.
Al bij al heb ik een fantastische dag gehad als beginnend motorrijder en zal er zeker bij zijn (proberen ?) bij de volgende tour.
En op een zonnige weekend spring ik zeker nog eens binnen in de P?niche, al is het maar om dat heel mooie cadeau :wink: dat mij te wachten staat.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Hiers?, de verloren zoon is terecht !
Merci voor jouw verhaal, en zoals beloofd, als je nog eens langskomt in de P?niche, mag je zeker je 'prijs' in ontvangst nemen.
Welkom op het forum !
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Magnum
75 cc
75 cc

Bericht door Magnum »

Jo,

Spijtig genoeg kon ik er niet zijn op de FJR rit maar ik zou willen vragen of er een roadbook van werd gemaakt en beschikbaar is. Op die manier kan ik ze dan ook 'beleven'.

Willy
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door koekenbakker »

Magnum schreef:Jo,

Spijtig genoeg kon ik er niet zijn op de FJR rit maar ik zou willen vragen of er een roadbook van werd gemaakt en beschikbaar is. Op die manier kan ik ze dan ook 'beleven'.

Willy
Welke versie :?: Papier of GPS?

GPS versie staat al op de site, papieren versie kan ik u bezorgen via mail of per post ( mail versie kan wat problemen geven, niet alle icoontjes werden met de pc gemaakt en daardoor staan er enkele tekort op het bestand die ik u eventueel zou kunnen doormailen) u zegt het maar :wink:
mijn mail aders is hier op de site te vinden :)
Saluu De Bakker

Afbeelding
Magnum
75 cc
75 cc

Bericht door Magnum »

Wel liefst de papieren uitvoering. Ik ben nog aan het sparen voor die andere. Ik zal de versie die je stuurt via de mail eens proberen. Zoniet laat ik je een berichtje.
In elk geval alvast bedankt Jo.

Willy
Gesloten