Welke helm draagt u

Tips, weetjes, etc... over kledij, laarzen, .........

Moderator: Abeloos

seabiker

Welke helm draagt u

Bericht door seabiker »

Seabiker:

Shoei XR1000 - zeer goede pasvorm - zeer licht - goede ventilatie - standaard pinlock - gemakkelijk verwisselbaar vizier. Prijs van 370? tot 599? (volgens kleur en tekening)

Nolan N101- goede klaphelm - soms luidruchtig maar in combinatie met oordopjes de Max! - zeer gemakkelijk om ermee open te rijden. Prijs +/- 275? (35 kleuren + enkele bicolors)
Openen met 1 hand mogelijk.

Shuberth Concept - ligt al onder het stof....... - duur en zeer zwaar.

HJC Jethelm - licht- comfortabel - luidruchtig - niet goed afgewerkt - helemaal niet duur +/- 80 ?

FJRgirl:

Shark S800 Butterfly - zeer licht - mooie afwerking - gemakkelijk verwisselbaar vizier - Geen pinlock mogelijk wel Fogcity.
Prijs +/- 295? (veel tekeningen en kleuren mogelijk)
Laatst gewijzigd door seabiker op 21 jul 2005, 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Dirkske : Schubert Concept : een systeemhelm geniet mijn voorkeur, ondanks dat deze wat log is, en niet comfortabel is om open te rijden.

Lieve : afgestapt van de Concept omwille van een beetje te zwaar, heeft nu een Nolan N101 met optie zonnevizier, zeer tevreden over.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Serge,

Nolan N101 2004 zonder zonnevizier. Aan de buitenzijde geplaatst zonnevizier kan enkel en alleen gebruikt worden als vizier dicht is.
Voor de rest een zeer degelijke systeemhelm, alleen wat luidruchtig. Maar, zoals Francis vermelde, in combinatie met oordopjes valt het geluidsniveau best mee.
Vermits ik de helm bijna dagelijks gebruik gaat mijn vizier dikwijls open en dicht, met als resultaat dat bovenste dichtingsrubber al 2X (kosteloos) is vervangen omdat deze nogal onderhevig is aan slijtage waardoor men last heeft van waterinsijpeling.
En natuurlijk niet te vergeten, het pinlock-systeem, altijd 100% dampvrij.

Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Julle:
SHOEI XR 1000 - waarom: simply the best, licht, stil, uitstekende pasvorm, handgemaakt, uitstekende verluchting, vizier te wisselen in minder dan 10 seconden door evt. zonnevizier, gratis Pinlock. Daarbij komt dat een vroegere XR800 zijn degelijkheid heeft bewezen in een ongeval (7 breuken over gans het lichaam en geen krasje aan het hoofd)

Lieve:
SHOEI XR 800 sinds 1998 en de binnenbekleding is nog steeds niet vervormd; verder zelfde redenen als een XR1000

Besluit: er komt nooit iets anders op ons hoofd

Lieve en Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
snowangel
75 cc
75 cc

Bericht door snowangel »

Hoi seabiker ,

Ik rij nog altijd met een Vemar heel goede pasvorm mooi om naar te zien licht (carbon & kevlar ) maar is nogal luidruchtig bij hoge snelheid.
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Arai & Shoei.
Met voorkeur voor de Arai.

Ja zeg sorry dat ik meer dan 1 helm heb h?. :D

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Spitfire
Clublid
Clublid

Bericht door Spitfire »

Lazer en Rheos (Cobra).

Geen tophelmen, maar heb ze voor een prikje kunnen kopen :oops:
Ze waren zoals ze zeggen "van de kamion gevallen" :D :D

Grtz. :wink:

Luc
Afbeelding
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

jethelm givi hps prijs ongeveer 150? perfect voor de warme zomer dagen,plaats voorzien voor inbouw headset
arai condor prijs:399? voor mij de beste helm kwaliteit,komfort,pinlock dus altijd dampvrij.vergeet niet dat men met een systeem helm niet open mag rijden zoals zo velen doen ,beter twee goede helmen dan een dat nog mossel nog vis is :wink: is wat duurder in aankoop maar veel veiliger :D

groeten uit gent
stropke

FUN..IS NOT A STRAIGHT LINE
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Een Airoh SV 55, met geintegreed zonnevizier
Mijn eerste systeemhelm in 22 jaar.
Tja, het is wel handig systeem helm, ook zonneklep, maar :
- lawaaierig
- relatief zwaar (kom van een carbon fiber Shark)
- kinbandje spant en trekt op mijn adamsappel ...!

Dus ik denk eraan mij te verwennen met een S1 van Schubert, normale Integraal, maar met zonnevizier. Helemaal leuk is de carbon versie daarin, maar haast onbetaalbaar : bijna 1.000 ? !

Ik heb dit weekend voor het eerst oordopjes ingestoken.... !
H??l stil en h????l goedkoop..........! :wink: :D
Leuk om rustig te toeren, maar niet voor sportiever gebruik waar je je motor moet kunnen horen (voelen) zonder op de toerenteller te moeten kijken..... :D
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Nolan N101 2004 met achteraf toegevoegd zonnevizier (+ 80 euro)
Het zonneklepje kan inderdaad enkel gebruikt worden als het visier (bijna) dicht is, een spleet open laten kan wel. Als het echt warm is, wel een handicap. Nu rijdt ik in de winter ook naar het werk met de moto (Oosten), en als er dan erg lage zon staat, 's morgens vroeg en 's avonds bij het naar huis rijden(Westen), dan zal ik er toch geniet van hebben.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Polarend
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Polarend »

een caberg jusisstimo met zonneklep
pin lock achteraf in gezet nu nieuw vizier zonder pinlock afwachten misschien zet ik er terug in

pol
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Een SHOEI SYNCROTEC II. Systeemhelm, gratis pinlock, tamelijk licht, zeer goede ventilatie, zeer goede pasvorm. Wel tamelijk lawaaiierig. Met uitzondering van de korte ritjes draag ik steeds oordoppen. 385 ? betaald.

HJC FG 14. Integraal, licht, goede ventilatie, tamelijk stil (wel fluittoon als topventilatie openstaat), geen pinlock, wel soort fogcity (waar ik niet echt tevreden over ben). Goede pasvorm.
Prijs was ongeveer 240 ? denk ik.

Heb toch voorkeur voor mijn systeemhelm. Ik zet nogal graag het kinstuk open bij stilstand aan lichten of bij traag verkeer in de bebouwde kom. Bij mijn integraal mis ik dat toch.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

een Arai Maverick/T . Ik heb een fogcity geplaatst,ben daar wel tevreden over. Goede ventilatie maar vind hem nogal lawaaiierig en vergeleken met de shoei XR1000 niet zo licht (denk er over na om zo'n Shoei XR1000 aan te kopen).

Nathalie heeft een Shark S800 Butterfly. Is heel mooi qua design en is "vind ik toch" een typische vrouwenhelm. Is heel licht en niet zo duur en zoals Seabiker al schreef heel makkelijk om vizier te wisselen.

Groetjes Mariano
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Ik Shubert Concept. Heel tevreden buiten het feit dat het boven de 70 Km/u lastig is om open te rijden.
Leentje Caberg Justissimo. Heb haar tot nu toe nog niet horen klagen

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Ik heb een Airoh SV55, was er in het begin heel tevreden over maar nu ik er ongeveer een 8 maanden mee toer vind ik dat hij veel geluid maakt. Ingebouwde zonneklep is wel heel praktisch.
Mijn duo heeft dezelfde opmerkingen.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
karl

Bericht door karl »

Karl : Shoei XR 1000 Storm TC 5
Mijn koppeke is er erg tevreden over. Op autostrade zijn oordopjes welkom. Met wat langer haar en na lange rit staan de verluchtingsuitsparingingen wel als een hannekam op uwe kop.
Pin lock werkt uitstekend. Bij hevige regenval soms wat binnensijpeling langs de bovenkant van het scherm.
H??l tevreden over de helm.

Lieve : Lazer Octane Morpho system
Erg tevreden. Hare permanent blijft er goed bij hangen.
Standaard pin lock. Met een staartje rijden gaat moeilijker.
Geen last van rijwind of anders geschud.
pedro44

re

Bericht door pedro44 »

ikke ne Suomy spec1R
vrouwke Suomy Gunwind
we zijn der tevreden over
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

de Concept of de Uvex voor in de winter
* If it works, don't fix it *
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@Karl
Indien er water binnensijpelt moet het vizier herregeld worden. Het staat dan iets te bol gemonteerd. Winkels die Shoei verkopen hebben normaal een vizier met uitsparingen aan de regelvijzen en het is maar 2 minuten werk om dat te veranderen.

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Fazerke

Bericht door Fazerke »

Alain: Shuberth C2 : fantastische helm :!: :!:
Marianne: Shuberth concept : na deze zonder twijfel een C2 :!: :!:
Gesloten