oververhitte 2610?

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Gesloten
seppe

oververhitte 2610?

Bericht door seppe »

De manne,
Het was dit week-end prima moterweer dus ik er op uit om een flinke toer te maken.Samen met enkele andere motards naar de Ardennen onder begeleiding van mijne Garmin 2610.Dat ging allemaal prima tot we op een gegeven moment stopten om te tanken iets te drinken enz....Ik had de GPS gewoon laten opstaan en toen we 20 minuten later weer vertrokken had ik de melding op mijn scherm "satteliet ontvangst weggevallen".Ik zette hem af en toen ik wat later hem weer wou opzetten kwam er helemaal niets meer uit,geen scherm weergave niets.En ook nu doet hij het nog niet dus moet hij morgen binnen voor nazicht en reparatie.Dus is mijn vraag of het zou kunnen dat de zon de oorzaak kan zijn want de moter stond wel in volle zon geparkeerd.Maar als dat zo zou zijn dan heb ik toch mijn bedenkingen als ik volgend jaar terug naar Oostenrijk rij,want dan moet hij onder meer extreme omstandigheden werken.Als het goed weer is is het in de vallei ruim 30 graden en wat later is het nog maar een paar graden en heel vochtig boven op een Alpenpas.Heeft er iemand gelijke ervaringen of wat raad in dit geval.
Groetjes Seppe
FJeRic
75 cc
75 cc

Bericht door FJeRic »

Seppe,

Zou mij verwonderen dat je toestel niet tegen dergelijke "warme" omstandigheden opgewassen zou zijn. Heb zelf net 3 dagen (vorige week) Noord-Frankrijk achter de rug met vrij hoge temperaturen en mijn Quest heeft dat geen moment last van gehad (ook na langer parkeren in blakende zon). Bovendien, de Quest is eigenlijk maar een "speelgoed-uitvoering" in vergelijking met de degelijke 2610. Ik vermoed dus dat er jammer genoeg iets anders aan de hand is...

FJeRic
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hallo Seppe,

ik kan enkel een ervaring geven met de streetpilot III.
Oostenrijk; 32 graden, volle zon, geen probleem.
Daarna de Grossklokner; stijging begonnen met +/- 34 graden, kurkdroog. Enkele uren later op de Edelweizspitze 12 graden en een zeer vochtige lucht, ook geen probleem. 's Morgens opgestaan, temperatuur 2 graden en sneeuw, werkte perfect. 1 uur later, na afdaling, terug 25 graden en droog, probleemloos.
Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Er zijn een aantal meldingen van de 2610, die betrekking hebben op het IR-oog.
Het infra-rode oog detecteert ook de straling van de zon, en dat heeft al een aantal rare situaties in de hand gewerkt.
Tijdens gebruik hoor je 3 korte biepjes, ofwel verdwijnt het scherm, blanco of komt "vast" te zitten.
Men raadt aan om een stukje tape erover te plakken,
als je de afstandbediening niet gebruikt.

Opnieuw opstarten, en normaal doet hij het weer.
Dat jouw toestel niet meer opstart is de eerste melding dat ik erover lees. Hou ons op de hoogte na je bezoek aan de dealer.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Firefighter
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Firefighter »

Ikzelf gebruik de 2610 op de FJR en ook in de wagen.
Bij mijn reis onlangs (met de wagen) naar Parijs was ik vergeten de 2610 weg te nemen achter de vooruit met als gevolg een blauw gekleurd scherm 's avonds. Niets werkte nog, het scherm kleurde gewoon blauw bij het inschakelen, en zo bleef het ook. Het was die dag dan ook extreem warm in Parijs +/- 40 graden, wie weet hoe warm het achter glas mag geweest zijn.
Ik heb hem hierna opgestuurd naar GARMIN voor herstelling.
2 dagen later heb ik van GARMIN een email terug gekregen dat het scherm niet vervangen werd omwille van de waterdichtheid, maar dat ze aan de prijs van een scherm me een nieuw ruil 2610 zouden opsturen. Prijs was echter nog niet bekend, dus dat kan alsnog tegenvallen.
Dus misschien toch opletten met de 2610 bij stilstand in volle zon. Maar op een motor zullen de temperaturen dan weer niet zo hoog
oplopen.

Groeten,

Firefighter
seppe

Bericht door seppe »

Bedankt mannen voor de reacties,ik heb mijne 2610 inmiddels binnen gedaan en de dealer begrijpt er niets van.Het zou zeker niet aan de zon liggen maar elektronica is kwetsbaar en er kan altijd wel iets mislopen.Het is trouwens de eerste keer dat hij een 2610 voor reparatie moet terugsturen dus dat bewijst toch wel dat ze degelijk en betrouwbaar zijn.Zodra ik weet wat er precies aan de hand was laat ik zeker wat horen.
Groetjes Seppe
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Prijs 2610 scherm : 410 euro.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Firefighter
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Firefighter »

Bedankt Dirkske voor de info, kreeg ook net vandaag een mail van Garmin. Idd 425 euro met de verzendingskosten erbij.
Ik zou hem normaal terug hebben in twee dagen.
Wel een nieuw ruiltoestel met nieuwe unlock codes werd me verteld.
Dus opletten met de warmte en het zonnetje in het vervolg.
dat zijn al weer extra onnodige kosten.

Groeten,

Firefighter
seppe

Re: oververhitte 2610?

Bericht door seppe »

seppe schreef:De manne,
Het was dit week-end prima moterweer dus ik er op uit om een flinke toer te maken.Samen met enkele andere motards naar de Ardennen onder begeleiding van mijne Garmin 2610.Dat ging allemaal prima tot we op een gegeven moment stopten om te tanken iets te drinken enz....Ik had de GPS gewoon laten opstaan en toen we 20 minuten later weer vertrokken had ik de melding op mijn scherm "satteliet ontvangst weggevallen".Ik zette hem af en toen ik wat later hem weer wou opzetten kwam er helemaal niets meer uit,geen scherm weergave niets.En ook nu doet hij het nog niet dus moet hij morgen binnen voor nazicht en reparatie.Dus is mijn vraag of het zou kunnen dat de zon de oorzaak kan zijn want de moter stond wel in volle zon geparkeerd.Maar als dat zo zou zijn dan heb ik toch mijn bedenkingen als ik volgend jaar terug naar Oostenrijk rij,want dan moet hij onder meer extreme omstandigheden werken.Als het goed weer is is het in de vallei ruim 30 graden en wat later is het nog maar een paar graden en heel vochtig boven op een Alpenpas.Heeft er iemand gelijke ervaringen of wat raad in dit geval.
Groetjes Seppe
seabiker

Bericht door seabiker »

Klaarblijkelijk is de 2610 niet gespaard van kleine gebreken.

1.Reflecties op het scherm zijn hinderend.

2.Warmtegevoeligheid (waarschijnlijk via de ir poort)

Benieuwd wat Garmin hierover zegt!
Gesloten