headset GPS monteren in Schubert C2

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Dan

headset GPS monteren in Schubert C2

Bericht door Dan »

Ik ben met de laatste groepsaankoop trotse eigenaar geworden van een Garmin 2610 :lol: Werkt fantastisch in de auto. Aansluiting op de motor was met de raad van Seabiker ook geen probleem. Maar ik sukkel wel met die headset in m'n helm. Ik geef het toe, ik heb tegen het advies in van sommigen :evil: een Schubert C2 helm gekocht. Paste het beste op m'n hoofd en voelde gewoon het beste aan. Maar nu lijkt het alsof de meegeleverde oortjes van de GPS te groot zijn voor deze helm. Er zijn wel uitsparingen rond het "oorgegeedelte" van m'n C2, maar die zijn veel kleiner dan de oortjes van m'n headset. Bijgevolg drukken ze op mijn oorschelp. Ook blijven ze niet vastzitten en vallen ze er regelmatig uit bij het opzettten van de helm. Bestaan er eventueel kleinere oortjes? Plak ik ze er het best gewoon in, of moet je echt de binnenbekleding losmaken? Nooit gedacht dat ik met die ellendige rotdingen het meeste last zou hebben van alles wat met die GPS te maken heeft. Iemand enige ervaringen met Schubert C2 en inbouw van headsets? Voor het overige ben ik trouwens zeeeeer tevreden met m'n GPS.
PS: Voorlopig ook nog met m'n helm :lol:
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Dan,

De uitsparingen aan de oren zijn standaard en dienen niet speciaal voor je speakertjes in te steken. Je oren komen immers buiten je schedel. Om de oortjes perfect te kunnen plaatsen ben je dus genoodzaakt om de binnenbekleding los te maken en het piepschuim weg te snijden zodat je speakertjes passen ofwel vormen met een oude lepel. Dat vormen doe je best met een oude lepel omdat je deze dient te verwarmen en zo het piepschuim te smelten daar waar nodig. dit zal echter niet van de eerste keer perfect zijn en zal verschillende malen dienen te gebeuren tot alles perfect past, zodat je na een uurje bollen nog steeds geen last hebt ter hoogte van de oren. heb dit bij mijn Concept 1 ook gedaan en heb tot 6 maal toe dienen bij te werken.
Veel succes ermee.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Dan

Bericht door Dan »

Oeps :roll: , lijkt me iets drastischer dan ik ooit gedacht had. Binnenbekleding losmaken..., piepschuim wegsmelten... en dat in m'n fonkelnieuwe blinkende helm. :? Effe slikken. Ik vrees dat ik daar mezelf zo nog niet direct zie aan beginnen. Zal ik misschien toch voorlopig maar een oortje kopen?
Toch bedankt voor de reactie Firechief
Gunner

Bericht door Gunner »

Dan, op de website van autocom staat een pdf file met uitleg hoe je de oortjes van een autocom moet installeren in een C2, 'k weet het het gaat om oortjes voor de gps doch in die pdf staat duidelijk met foto's welke schroeven en welke stukken je los moet maken, let wel het is niet gemakkelijk en je moet inderdaad de bekleding los maken (aan de binnen zijde dus dat ziet je later niet meer, gebruik wel de juiste lijm om de bekleding terug vast te zetten of je issomo smelt weg!
CU
Dr
Dan

Bericht door Dan »

Hoi Dr?,
Welke website bedoel je juist? Ik ben gaan kijken naar www.autocom.com, maar vond ik het niet zo direct. Kan je me misschien het adres laten weten? Thx,
Dan
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Hey Dan,

Hier heb je de link:

http://www.autocom.co.uk/pdf/Schuberth_C2_Fitting.pdf

Officiele site van autocom: www.autocom.co.uk

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Dan

Bericht door Dan »

Yep, gevonden. Bedankt voor de link.
Greetz,
Dan
Gesloten