rearwheel "huger"
Moderator: Abeloos
- den R1 zot
- Clublid
Hoy, de dure rearwheel hugher is momenteel goed en uitvoerig getest geweest
Zijkoffers, enkel nog een klein beetje vuil niet meer als vroeger
Laarzen en broek = proper
Aangezien er achteraan niets is veranderd is de topkoffer nog steeds zeer smerig, 'k vond gisteren zelfs mijn slot niet direct onder al de modder
Dus de test is goed (nu nog de prijs
)
Greetings
Dr

Zijkoffers, enkel nog een klein beetje vuil niet meer als vroeger

Laarzen en broek = proper

Aangezien er achteraan niets is veranderd is de topkoffer nog steeds zeer smerig, 'k vond gisteren zelfs mijn slot niet direct onder al de modder

Dus de test is goed (nu nog de prijs

Greetings
Dr
- den R1 zot
- Clublid
Goed om horen Gunner!
Wel spijtig van al dat freeswerk en de dure prijs die je ervoor moest betalen.
In Duitsland zouden ze deze ook hebben voor onze FJR in de Hein-Gericke shop (Aachen).
Nu nog een goede prijs vinden voor een groeps aankoop.
En natuurlijk een langer spatbord om ons topkofferslotje proper te houden. Want zoals je zegt, das niet normaal hoe daar het vuil .....
Tips zijn welkom he mannen!
Greotjes,
den R1 zot
Wel spijtig van al dat freeswerk en de dure prijs die je ervoor moest betalen.

In Duitsland zouden ze deze ook hebben voor onze FJR in de Hein-Gericke shop (Aachen).
Nu nog een goede prijs vinden voor een groeps aankoop.
En natuurlijk een langer spatbord om ons topkofferslotje proper te houden. Want zoals je zegt, das niet normaal hoe daar het vuil .....
Tips zijn welkom he mannen!
Greotjes,
den R1 zot

Ik heb al geprobeerd met een rubberen spatlapje maar heb momenteel een beter resultaat met een dun alu plaatje waarmee ik de GIVI bagagedrager zo een 7 cm verleng. Het is gewoon te plaatsen tussen het rekje en de koffer.
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Andere oplossing vanwege het vuil worden van topkoffer handvat/slot.Julle schreef:Ik heb al geprobeerd met een rubberen spatlapje maar heb momenteel een beter resultaat met een dun alu plaatje waarmee ik de GIVI bagagedrager zo een 7 cm verleng. Het is gewoon te plaatsen tussen het rekje en de koffer.
Julle
Over smaak valt niet te twisten. Effectiviteit en esthetiek gaan niet altijd samen. Ik heb de onderstaande "verlenging" gemaakt.
Topkoffer en duo/achteropsel zijn nooit meer vuil geworden van opspattend straatvuil

Uiteraard is zo een verlenging maar ??n sticker waard

Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Volledig akkoord Ruud als je schrijft dat effici?ntie en estethiek niet altijd samen gaan. Ik was begonnen met het idee dat ik niet wou inboeten op het estetische en ben dan naar alternatieven gaan zoeken zoals rubberen lapje en nu aluplaatje. Het jongste resultaat is bevredigend maar nog niet 100%. Ik zoek dus verder en wie weet zal ik vroeg of laat verplicht zijn om voor uw oplossing te kiezen maar zolang er leven is, is.............en je weet wel.
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
- den R1 zot
- Clublid
@ Julle,
zo'n verlenging staat misschien wel met andere uitlaten
.
Zoals je weet rij ik iedere werkdag en dan gaat het vervuilde handvat/slot heeeel erg snel irriteren, evenals een lapje of plaatje bij het slot.
@ Big Jomb
@ JvuxR1
Men gaat voor een kop koffie naar de dealer.
Op een gunstig moment vraag je of er nog ergens een spatbordverlenging van een Diversion 600 of 900 ligt.
Die ga je eerst "passen" op je eigen FJR.
(let hierbij met name op de aansluiting v.w.b. de ronding)

Indien redelijk passend dan volgt overleg over de prijs. Uiteraard heb ik het als zuinige Ollander voor niets mee kunnen krijgen
.
Vervolgens neme men een (blik)knipschaar waarmee de verlenging wordt ingekort op een, naar eigen keuze, aanvaarbare lengte. (ik heb dat gedaan boven de reflector die op de verlenging zat, zie foto).
Indien je de verlenging NIET inkort ziet het er ongeveer zo uit:

Vervolgens moet de zijkant nog op maat gemaakt worden om in lijn aan te sluiten op de bestaande zijkant van onze FJR. Ook dit is geknipt met een blikknipschaar.

Afschuren om de "geknipte" kant strak te krijgen en af te ronden.
De bestaande 2 reflectorgaten doorgeboord. En eveneens een gaatjes gemaakt aan iedere zijkant.
Het geheel zit dus vast met 4 boutjes.
Om toch de reflector te benutten heb ik ervoor gekozen deze "bovenop" te monteren.
Totale kosten:
niks, nada, noppes (buiten 1 uur eigen tijd)
Levertijd: 5 minuten
Maar uiteraard ziet het er niet zo gelikt uit als zo'n rearwheel-hugger
P.S.
Volgens welingelichte bronnen zou het ook mogelijk zijn om de achterspatbordverlenging van een Thundercat te gebruiken. Daarvan kunnen er ook bij de dealer liggen omdat die Thundercat-jongens dat er meestal als eerste afhalen.
CU Ruud
zo'n verlenging staat misschien wel met andere uitlaten

Zoals je weet rij ik iedere werkdag en dan gaat het vervuilde handvat/slot heeeel erg snel irriteren, evenals een lapje of plaatje bij het slot.
@ Big Jomb
@ JvuxR1
Men gaat voor een kop koffie naar de dealer.
Op een gunstig moment vraag je of er nog ergens een spatbordverlenging van een Diversion 600 of 900 ligt.
Die ga je eerst "passen" op je eigen FJR.
(let hierbij met name op de aansluiting v.w.b. de ronding)

Indien redelijk passend dan volgt overleg over de prijs. Uiteraard heb ik het als zuinige Ollander voor niets mee kunnen krijgen

Vervolgens neme men een (blik)knipschaar waarmee de verlenging wordt ingekort op een, naar eigen keuze, aanvaarbare lengte. (ik heb dat gedaan boven de reflector die op de verlenging zat, zie foto).
Indien je de verlenging NIET inkort ziet het er ongeveer zo uit:

Vervolgens moet de zijkant nog op maat gemaakt worden om in lijn aan te sluiten op de bestaande zijkant van onze FJR. Ook dit is geknipt met een blikknipschaar.

Afschuren om de "geknipte" kant strak te krijgen en af te ronden.
De bestaande 2 reflectorgaten doorgeboord. En eveneens een gaatjes gemaakt aan iedere zijkant.
Het geheel zit dus vast met 4 boutjes.
Om toch de reflector te benutten heb ik ervoor gekozen deze "bovenop" te monteren.
Totale kosten:
niks, nada, noppes (buiten 1 uur eigen tijd)
Levertijd: 5 minuten

Maar uiteraard ziet het er niet zo gelikt uit als zo'n rearwheel-hugger

P.S.
Volgens welingelichte bronnen zou het ook mogelijk zijn om de achterspatbordverlenging van een Thundercat te gebruiken. Daarvan kunnen er ook bij de dealer liggen omdat die Thundercat-jongens dat er meestal als eerste afhalen.
CU Ruud
Laatst gewijzigd door PC800 op 07 jun 2006, 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Ruud
- den R1 zot
- Clublid