uitlaten
Moderator: Abeloos
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
Waaauw : dank U Julle.
Dat is potverdorie niet veel. Vergelijk dat met een paar Devils !
In design vind ik Devil nog net iets mooier, maar als die mensen van Dam op specifieke wensen werken, dan is het waarschijnlijk zelfs met een supplement omdat je van het standaard model afwijkt, nog goedkoper.
Tof, ik ga er eens langs.
Merci en groeten,
Alain.
Dat is potverdorie niet veel. Vergelijk dat met een paar Devils !
In design vind ik Devil nog net iets mooier, maar als die mensen van Dam op specifieke wensen werken, dan is het waarschijnlijk zelfs met een supplement omdat je van het standaard model afwijkt, nog goedkoper.
Tof, ik ga er eens langs.
Merci en groeten,
Alain.
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
Hi Richard,
Ja ik krijg die foutmelding soms ook afhankelijk van op welke plaats op het forum dat ik zit, maar berichtje komt steeds goed terecht.
Ja, lijkt me een heel leuk idee. Weet je, we zouden ze eigenlijk eerst eens moeten kunnen zien en horen h? ! Voor de sound zou ik eerder naar een 4-1 in gaan, maar zoals ik al schreef zijn die quasi onbestaande.
Maar misschien klinkt 4-2 ook wel leuk. Julle heeft een set op zijn FJR staan. We moeten het hem eens vragen. We kunnen samen afspreken.
Groeten
Alain
Ja ik krijg die foutmelding soms ook afhankelijk van op welke plaats op het forum dat ik zit, maar berichtje komt steeds goed terecht.
Ja, lijkt me een heel leuk idee. Weet je, we zouden ze eigenlijk eerst eens moeten kunnen zien en horen h? ! Voor de sound zou ik eerder naar een 4-1 in gaan, maar zoals ik al schreef zijn die quasi onbestaande.
Maar misschien klinkt 4-2 ook wel leuk. Julle heeft een set op zijn FJR staan. We moeten het hem eens vragen. We kunnen samen afspreken.
Groeten
Alain
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
- GTRichard
- 125 cc
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 09 jul 2004, 21:40
- Locatie: Vlissingen (nl)
- Contacteer:
Hi Alain,Herkules schreef:Hi Richard,
Ja, lijkt me een heel leuk idee. Weet je, we zouden ze eigenlijk eerst eens moeten kunnen zien en horen h? !
Groeten
Alain
Bij de Nederlandse club rijdt er ook 1 rond met uitlaten van Dam en ik moet zeggen dat de sound prima is. Het mooie ervan vind ik dat het merkteken niet te nadrukkelijk aanwezig is zoals bij de Devils wel het geval is.
Ik hou je op de hoogte, dit weekend kan ik niet weg maar ben wel aanwezig bij de rit op 12 juni, misschien dat Julle er dan ook is, ook al komt ie alleen maar naar het vertrek voor ons



Groet, Richard.
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
Ok Richard, jij bent dus al een stap verder. Proficiat en ik geef Marianne gelijk : 2 jaar zeuren, stel je voor.....! Ik wil die pijpjes eerst nog eens zien en horen.
Wat en waar is 12 juni ? Zie niets op Belgische en Nederlandse kalender ? Want dan kom ik toch even langs, als is het maar even bij het vertrek.
Alain.
Wat en waar is 12 juni ? Zie niets op Belgische en Nederlandse kalender ? Want dan kom ik toch even langs, als is het maar even bij het vertrek.
Alain.
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
- GTRichard
- 125 cc
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 09 jul 2004, 21:40
- Locatie: Vlissingen (nl)
- Contacteer:
Afgelopen dinsdag bij DAM geweest i.v.m. de verlengde steuntjes achter. Ga vrijdag met de motor er naar toe zo dat hij alles kan opmeten om het passend te makenHerkules schreef: Voor de sound zou ik eerder naar een 4-1 in gaan, maar zoals ik al schreef zijn die quasi onbestaande.

Heb tevens gevraagd om hij een 4 - 1 kan produceren en als het moet kan dat. Advies is om dit niet te doen i.v.m. de katalysator en de motor zou luier worden. Alain ik weet niet of dit zo is maar geeft stof tot verdere discussie


Groet Richard
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
@Richard :
Leuk dat je daar nog aan dacht ! Ik moest maar eens een andere baan zoeken, dan kon ik met je meegaan....!
Maar, waarom zou hij met een 4-1 luier worden dan met een 4-2 ? Let op, het is niet zo eenvoudig om de pk's van de originele uitlaten te behouden, laat staan te verbeteren, zonder bijkomende ingrepen. Maar dat is met de 4-2 precies hetzelfde. Jouw uitlaten zullen open uitlaten zijn. Ook geen cat. meer. Het gas kan dus veel makkelijker naar buiten, zo ook met een 4-1. Als de collector van de 4-1 "met verstand" gebouwd is, ondersteunen de pulsen mekaar en krijg je een betere evacuatie van de gassen en bovendien minder weerstand omdat je potten open zijn. "A smooth flow" dus. Maar, om goed te zijn, lees dus meer uit je blok te halen, moet je er ook meer in pompen : lucht + benzine. Dus :
1) aanpassen luchtfilter (meer luchtdoorlaatbaar type K & N of zo)
2) Dyno jet Power comander, met aangpaste mapping
Ge zult uw FJR'tje nogal op zijn achterwiel zien gaan !
Enfin, ik moet bij die gasten eens langs gaan, want ik kan daar misschien nog iets bij leren....
P.S. : zondagochtend voor de rit even topsnelheid getest : 252 km/h op teller, toerental in de rode zone. (in Duitsland natuurlijk.....
)
Hi Richard,Advies is om dit niet te doen i.v.m. de katalysator en de motor zou luier worden
Leuk dat je daar nog aan dacht ! Ik moest maar eens een andere baan zoeken, dan kon ik met je meegaan....!
Maar, waarom zou hij met een 4-1 luier worden dan met een 4-2 ? Let op, het is niet zo eenvoudig om de pk's van de originele uitlaten te behouden, laat staan te verbeteren, zonder bijkomende ingrepen. Maar dat is met de 4-2 precies hetzelfde. Jouw uitlaten zullen open uitlaten zijn. Ook geen cat. meer. Het gas kan dus veel makkelijker naar buiten, zo ook met een 4-1. Als de collector van de 4-1 "met verstand" gebouwd is, ondersteunen de pulsen mekaar en krijg je een betere evacuatie van de gassen en bovendien minder weerstand omdat je potten open zijn. "A smooth flow" dus. Maar, om goed te zijn, lees dus meer uit je blok te halen, moet je er ook meer in pompen : lucht + benzine. Dus :
1) aanpassen luchtfilter (meer luchtdoorlaatbaar type K & N of zo)
2) Dyno jet Power comander, met aangpaste mapping
Ge zult uw FJR'tje nogal op zijn achterwiel zien gaan !
Enfin, ik moet bij die gasten eens langs gaan, want ik kan daar misschien nog iets bij leren....

P.S. : zondagochtend voor de rit even topsnelheid getest : 252 km/h op teller, toerental in de rode zone. (in Duitsland natuurlijk.....

Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
@richard
vergeet ik je deze links nog te geven :
http://www.powercommander.com/409-411.shtml
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
vergeet ik je deze links nog te geven :
http://www.powercommander.com/409-411.shtml
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Alain,
Catalysator zit voor de pijpen in het smalle gedeelte van de buizen na de collector. De cat wegnemen is volgens de enen geen enkel probleem (Neeke heeft de zijne er al een hele tijd uitgehaald en probeer hem maar eens te volgen) en volgens de anderen is het niet zo goed omdat de cat. in een smallere buis zit waardoor de uitlaatgassen daar nog heter worden en aldus door de cat. worden verbrand. Door het wegnemen van de cat. cre?er je dus een brede-smalle-brede buis waardoor je dus verlies van vermogen zou kunnen hebben. (ik hecht echter meer geloof aan Neeke zijn verhaal. Hij heeft hem er zelf uitgekapt en is een driver met heel wat ervaring.)
Julle
Catalysator zit voor de pijpen in het smalle gedeelte van de buizen na de collector. De cat wegnemen is volgens de enen geen enkel probleem (Neeke heeft de zijne er al een hele tijd uitgehaald en probeer hem maar eens te volgen) en volgens de anderen is het niet zo goed omdat de cat. in een smallere buis zit waardoor de uitlaatgassen daar nog heter worden en aldus door de cat. worden verbrand. Door het wegnemen van de cat. cre?er je dus een brede-smalle-brede buis waardoor je dus verlies van vermogen zou kunnen hebben. (ik hecht echter meer geloof aan Neeke zijn verhaal. Hij heeft hem er zelf uitgekapt en is een driver met heel wat ervaring.)
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
- fjrbakkerken
- 125 cc
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 05 mar 2004, 11:47
- Locatie: gent
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
@Julle
Echt waar
Niet in de potten, vreemd, want dat is toch het meest gangbare en daar hebben ze tenminste plaats voor een cat. ? Ik ga van 't weekend er eens onder liggen en gooi die pijpen er af. Zijt ge zeker dat het niet in dat dikke stuk zit dat de 4 naar 2 verbindt
In elk geval zou je met een heel nieuw 4-1 systeem dus geen probleem van smal-breed-smal mogen hebben. Ik ga het een checken, want dat wil ik natuurlijk haarfijn weten.
Groetjes !
Echt waar


Groetjes !
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!