Suzuki Gsx 1400

Wel eens zin om met een andere motor te rijden. Pen hier uw bevindingen van uw testritten neer.

Moderator: Abeloos

Gesloten
piet

Suzuki Gsx 1400

Bericht door piet »

Dag allemaal,

Ik heb mijn Fjr enkele weken geleden dan toch verkocht. Uiteindelijk waren -voor mij persoonlijk- de minpuntjes van die aard dat ik liever uitkijk naar een herwerkte versie met een zesbak en uitgevlakte trillingen.

Intussen heb ik kunnen testrijden met diverse modellen waaronder ook een GSX 1400 van Suzuki. Volgende bemerkingen heb ik hierover: dit is de ultieme definitie van koppel,koppel en nog eens koppel. Alsof er, vanaf 3000 tpm een orkaan n je rug blaast en dit houdt aan tot 7000 tpm. Ik opperde vooraf dat ie niet over een echte eindsprint beschikt, echter, als je ermee rijdt is de powerband ervan zo breed als ie lang is. Een fantastische ervaring, en dan pas, veel intenser dan op de Fjr, kan je meepraten over "oerkracht".

Ik heb voor het eerste jaar in ieder geval een model 2005 besteld, waarop ik een MRA-scherm zal monteren. Ik raad de nieuwsgierigen zeker aan om hiervan eens te proeven. Niet te versmaden!

Motorvriendelijke groeten,
Piet
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

da's goed nieuws, want op de lange duur rijden er anders alleen FJR's rond :)

Alvast veel success gewenst met de nieuwe aanwinst!
* If it works, don't fix it *
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Ieder z'n meug zou'k zeggen Piet.

Spijtig dat de FJR niet 100% OK voor je was. :(
Maar geen nood er zijn er al zovelen h?.

Smaken verschillen en das maar goed ook.

Veel success!

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Bor

Bericht door Bor »

Het is toch jammer dan de FJR in Belgie geknepen is.
Kwa pk's en koppel moet de GSX het toch ECHT afleggen tegen de Hollandse FJR :lol: :D

De Spec's in Holland:
GSX1400, pk's 106, koppel 126Nm, gewicht 226

FJR1300, pk's 143,5, koppel 134,4 nm, gewicht 244 kg
Wimme 4
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Wimme 4 »

Ik denk dat we hier allemaal voorbijgaan aan het feit dat de sensaties op een naked bike sowieso veel intenser zijn. Als je altijd gewend bent op een motor met stroomlijn te rijden, dan lijkt het wel of elke naked meer koppel heeft.
Maar dat zo'n GSX bergen koppel heeft, dat zal geen mens betwijfelen (beweren dat een FJR er geen heeft, zegt meer over wie het zegt dan over de FJR, dunkt mij :twisted: )

Anyhow, we kopen allemaal een motor om er plezier op te beleven, dus moeten we allemaal DIE motor kopen waar we ZELF het meeste plezier op beleven, nietwaar Piet ? Enjoy !

Wimme 4
If the shit fits, wear it !
piet

Gsx 1400

Bericht door piet »

In verband met de reacties: het is tevens belangrijk hoe koppel en vermogen aan de weg worden overgebracht, en daarbij gaat het niet zozeer over de naakte cijfers. Wie ooit eens met een Ducati van enig formaat heeft gereden weet wat ik bedoel. Met twintig jaar motorervaring kan ik slechts meedelen dat de sensatie op deze fiets ongekend sterk is.

Een echte turbodiesel is het bovendien, draait in z'n zes aan 3800 tpm met 140 km/u. Dan draait de Fjr al aan 5000 tpm... Vermogen hogerop? Geen ogenblik noodzakelijk want 1. Op onze wegen niet bruikbaar, en na enkele keren hogerop in de toeren te hebben vertoefd heb je het wel gehad. 2. tegen dat je met deze motor de 7000 tpm aantikt zijn je armen uitgerokken als een elastiek 3. En de hernemingen dan? Even een versnellinkje naar beneden en daar is de orkaankracht weer. "Alsof je van achteren wordt aangereden"-zo ook de testverslaggeving.

De dag waarop men de FJR herziet speel ik mogelijks opnieuw mee.

Motorvriendelijke groeten,
Piet

Je
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

ieder zijn gedacht en maar goed want anders reed iedereen met
de zelfde
ik heb ook eens gereden met deze motor ik wissel niet
het enige plus punt wat ik ondervond was de aankoop prijs
amaai mensen op de autostrade ik waaide ert bijna vanaf :roll: :lol:
alhoewel met mijn gewicht
groetjes johnny
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

@ Piet,

Eerst zeg je dat je de FJR weg doet omdat hij teveel trillingen heeft en ook omdat hij geen 6e heeft.
En dan koop je een Naked-bike en ben je vol lof over het koppel en koppel en nog eens koppel.

Sorry, maar dit is apels met peren vergelijken.
Een FJR is helemaal geen Naked-bike en een Naked-bike is al helemaal geen FJR. En daar heb je geen 20 jaar motorervaring voor nodig.

Al bij al ben je zeer blij met je keuze en dat is het belangrijkste. Het zou erg zijn zou het deze keer ook niet echt 100% zijn. Wat wij ervan vinden doet helemaal niet terzake. (mooie motor trouwens) Een motor koop je voor jezelf en niet voor anderen. (al een geluk).

Veel geluk met de nieuwe aanwinst!

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

Piet,

Succes met je nieuwe 'beest' !

2 bemerkingen :

1)de subjectieve sensaties zijn nu eenmaal intenser op een naked. Dit geeft dikwijls DE INDRUK dat het allemaal wat rapper gaat...

2)jij zegt "Hernemingen ? Een versnelling naar beneden ..." Ik dacht dat het voordeel van koppel, koppel en nog eens koppel juist was dat je niet hoeft terug te schakelen om stevig te hernemen ? Zo is het in ieder geval bij mijn FJR. Terwijl ik vanaf 50 per uur in mijn 5e herneem, moeten 98% van de andere tweewielers inderdaad een versnelling (of twee) lager 8) .

Wat niet wil zeggen dat de Soes niet snel herneemt.
Als we elkaar maar begrijpen.
Veel rijplezier toegewenst !
Waar is de volgende bocht ?
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

NEOK schreef:Piet,

Succes met je nieuwe 'beest' !

2 bemerkingen :

1)de subjectieve sensaties zijn nu eenmaal intenser op een naked. Dit geeft dikwijls DE INDRUK dat het allemaal wat rapper gaat...

2)jij zegt "Hernemingen ? Een versnelling naar beneden ..." Ik dacht dat het voordeel van koppel, koppel en nog eens koppel juist was dat je niet hoeft terug te schakelen om stevig te hernemen ? Zo is het in ieder geval bij mijn FJR. Terwijl ik vanaf 50 per uur in mijn 5e herneem, moeten 98% van de andere tweewielers inderdaad een versnelling (of twee) lager 8) .

Wat niet wil zeggen dat de Soes niet snel herneemt.
Als we elkaar maar begrijpen.
Veel rijplezier toegewenst !
suzuki is ondertussen 1 jaar oud zou hij hem nog hebben :?
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

Het enige dat ik zag staan was "MEI".
Op een jaartje kijken we niet h? :roll:
Waar is de volgende bocht ?
Gesloten