Nagel in achterband

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Gebruikersavatar
Spitfire
Clublid
Clublid
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jan 2005, 13:16
Locatie: Zelzate

Nagel in achterband

Bericht door Spitfire »

Hallo iedereen,

Vandaag toevallig ontdekt dat er een nagel :?: in mijn achterband zit. :evil:
Er is geen drukverlies (ook getest met lekzoekspray)
De nagel slijt gelijkmatig met de band.

Nu is mijn vraag :?: :?: UITTREKKEN OF LATEN ZITTEN. :roll:

Heeft er iemand ervaring met dit euvel :?:
Afbeelding

Groeten.

Luc.
Afbeelding
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Spitfire,
Je kan de nagel er uit trekken en er een wiek insteken maar ik heb er slechte ervaringen mee. Anderen daarentegen hebben er wel goede resultaten mee bereikt. Kijk eens in "Archief" - "Platte band" en je vindt er een heel hoofdstuk dat hieraan gewijd is.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
stropke
1300 cc
1300 cc
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 mei 2005, 09:03
Locatie: Gent (Sint-Amandsberg)

Bericht door stropke »

met de nagel blijven rijden is tog gevaarlijk uittrekken en wiek insteken indien goed gedaan kan je er blijven meerijden tot de band op is

groeten uit gent
stropke :lol:
Gebruikersavatar
Spitfire
Clublid
Clublid
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jan 2005, 13:16
Locatie: Zelzate

Bericht door Spitfire »

Zal hem er eens uittrekken en zien wat er gebeurt :shock:
Het is wel een klein nageltje misschien lekt hij niet.
Spijtig dat mijn foto niet zichtbaar is.

Alvast bedankt voor jullie reactie. :thumbright:

Groeten.

Luc.
Afbeelding
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Luc, zo'n bandenreparatie-setje, met een wiek, in uw geval gaat ge het misschien nodig hebben, mocht er teveel lucht ontsnappen langs het gat dat de nagel gemaakt heeft.

Onthou ook dat uw band nu een ZWAKKE PLEK heeft, op de plaats waar de nagel gezeten heeft. Door de stijfheid van het karkas blijft het gat misschien nu nog dicht, maar het zou kunnen dat bij een plotse drukverhoging (op of af een stoep rijden, of over een steen, een plank rijden ...) het gat open gaat.

Beter voorkomen dan genezen, en de prijs van zo'n setje (Hein Gericke 20 euro) is beduidend minder dan een nieuwe band laten steken.

Succes !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Hallo Spitfire :wink:

Vandaag ook het ongeluk weer eens gehad dat ik ben plat gereden :evil:
Ik was net 10 ? 15 km vertrokken van bij de dealer omdat ik voor een klein onderhoud was geweest :!:
Op de terugweg naar huis moest ik voorbij werken in uitvoering en heb waarschijnlijk daar in een scherp voorwerp gereden, gelukkig reed ik niet aan een hogere snelheid want mijn band was onmiddelijk plat en daardoor ging ik bijna rechtdoor in de komende bocht omdat ik de controle over de moto volledig kwijt was :shock: :oops:
Na controle van mijn band zag ik dat er niets inzat van nagel of ander voorwerp :idea:
Dan maar de dealer opgebelt en me laten depanneren om de band te laten herstellen, bij nazicht bleek dat er een sneetje van een 3?4mm in de band was :?
Een wiek steken was dus geen oplossing meer omdat het gat te groot was, dan maar een pad die ze vanuit de binnenkant van de band steken laten plaatsen wat ik nogal eens laten doen heb bij een vorige lek gereden band en daardoor perfect zonder drukverlies de band verder heb kunnen verslijten :thumbright:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Als er bij mij een nagel insteekt laat ik die er altijd uithalen en een paddestoel inzetten. Dat doen ze van binnen naar buiten zeg maar.
Deze zijn iets beter dan de pads die ze er op kleven aan de binnenzijde.
Maar niet elke dealer of bandenboer heeft zulke paddestoelen zeg maar.

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

JvuxR1 schreef:Als er bij mij een nagel insteekt laat ik die er altijd uithalen en een paddestoel inzetten. Dat doen ze van binnen naar buiten zeg maar.
Deze zijn iets beter dan de pads die ze er op kleven aan de binnenzijde.

Groetjes,

den R1 zot
@ R1 zot,

Het is zulk eentje dat van binnen naar buiten word getrokken dat ik bij mij ook laten steken heb :thumbright:
Is infeite toch een dubbele beveiliging dat je dan hebt tegenover dat je enkel een pad langs de binnezijde laat of zou plakken :idea:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Inderdaad freak!

Ik heb al vele malen zo'n paddestoel laten steken en elke keer was het OK. Ik heb daarna de banden nog gebruikt voor circuit en straat.

Nu heb ik er eentje laten maken met zo'n pad, awel se da lekt een klein beetje 200/300 gram per week gaat eruit. :evil:
Maar de band kan nog maar max 1 dagje op de piste mee dus laat ik het niet meer herstellen. Gewoon voor ik de sessie start effe de druk meten no problem. Volgende keer neem ik toch wel terug zo'n paddestoel bij een andere bandenboer.

Hihi het gebeurd nie veel moar hier moogt ge de mensen aanspreken met Freak of zot, etc... zonder dat ze in hun gat zijn gebeten. :D :D :D

Waarom een forum al nie goed is h? :P

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

@R1 zot,
Toch opletten met een champignon op circuit. Aan de binnenkant van een motorband zit nl te weinig rubber om een goede vulcanisatie van de champignon met de band te bekomen. Heb jij er goede ervaringen mee zoveel te beter maar om het nu gaan aan te raden (en dan nog op circuit) vind ik toch te verregaand
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
Spitfire
Clublid
Clublid
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jan 2005, 13:16
Locatie: Zelzate

Bericht door Spitfire »

Hi guys,

Juist de "nagel " uitgetrokken.
En die nagel bleek een stukkje koper van ong. 7 mm lang te zijn.
Het goeie nieuws is dat er geen lek is :lol: :lol: Zat er niet helemaal
door. :thumbright:

Ik heb zo'n reparatiesetje onder mijn zadel zitten maar daar zitten
zo van die padjes bij inplaats van wieken. Volgens de handleiding mag je
met zo een "pad" max nog 400 km rijden :roll:
Zijn die wieken ook apart verkrijgbaar :?:

Groeten.

Luc
Afbeelding
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

@ Jullle,

Sorry maar zo'n paddestoel heeft een doorsnee van ongeveer 5?6 cm en is dan vrij lang. Een patch is maar een rechthoekje van 2 op vier zonder de scheur of lek te vullen zeg maar.
De paddestoel gaat van binnen naar buiten toe (wiel & band verwijderen), het is niet zo een doortrekkerke ala BMW-kit hoor. :shock:

:shock: Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

@ R1 zot
Ik weet echt wel wat een champignon is hoor, wij hebben er in Frankrijk een laten zetten met een doormeter van 10 cm maar aangezien het gat juist op het loopvlak zat kwam er bij elke omwenteling te veel druk op de herstelling met als gevolg dat deze nooit heeft gehouden. We hebben het tijdens onze vakantie 3 x laten herstellen bij bandencentrales en elke dag verloor de band 700 ? 800 gr. Wat me trouwens opviel in Frankrijk was dat niet ??n bandencentrale motorbanden in voorraad had. We waren dus wel verplicht om steeds te laten herstellen. Het enige probleem bij motorbanden is dat er aan de binnenkant veel minder rubber zit dan bij een autoband, wanneer je in de toekomst een band wisselt schuur dan eens een beetje op de binnenkant van de oude band om deze proper te maken zeg maar, en je zal vaststellen dat ik heus geen fabeltjes vertel maar zoals ik al schreef als je ermee geholpen bent is het "de" oplossing.
We gaan het hier afronden en er geen welles-nietes spelletje van maken.
Groetjes
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Spijtig Julle! :lol:
Das echt wel pech hebben zou'k zeggen. :cry:
En inderdaad we waren een beetje aan het afdwalen van de kwestie.
Ondertussen heeft Spitfire het al zelf opgelost. :D


Hihihi :P

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Gesloten