Dit is natuurlijk een mogelijkheid en je hebt meer dan gelijk als je zegt dat we een motorclub zijn maaaaar dan komt het

Na deze rit volgt de maand nadien een komende rit, hiervoor hebben we dikwijls meerdere weekends nodig om de volgende rit te gaan testrijden, aanpassingen in door te voeren(door wegenwerken, afsluitingen, kermissen, markten enz...) en de stopplaatsen vast te leggen waar we met de ganse bende terecht kunnen, wat niet altijd evident is om deze te vinden.
Als we de afgelaste rit dan naar één week later verplaatsen, dan hebben wij maar twee weekends meer over om de volgende rit voor te bereiden want het derde weekend is dan de volgende rit al + dat de organisator van de afgelaste rit dan ook nog moet vrij zijn als de rit naar een andere datum verplaatst word want je kan moeilijk een rit van de organisator gaan rijden als hij er zelf niet bij kan zijn he, hij heeft dan al heel wat werk in die rit gestoken en dan moet hij die zomaar weggeven zonder dat hij er de dag zelf dan nog niet mee van kan gaan genieten en eventueel de pluimen ervan op te steken

Ook is het zo dat wij tussen elke rit nog een bestuursvergadering hebben op een zaterdag in één van die weekends om de voorbereidingen te doen van de andere ritten of evenementen, dus weer een week minder want ik kan moeilijk verlangen dat de bestuursleden steeds een volledig weekend opofferen voor de club, dit omdat we nu al bijna wekelijks bezig zijn voor de club.
Ik kan hier nog véél meer neerschrijven waarom het moeilijk is om een geannuleerde rit te verplaatsen maar dan ben ik nog een tijdje bezig

Ondertussen weet je ook al wel wat het inhoud als je bestuurslid bent van een motorclub en ritten wil creëren als die van de FJRijders wat je er dan moet voor doen he ! Velen hebben het al geprobeerd als bestuurslid bij ons omdat ze denken dat het niet zoveel inhoud maar niets is minder waar, we zijn bijna een gans jaar wekelijks bezig om al wat we nu doen op poten te krijgen en persoonlijk durf ik zeggen dat het voor mij bijna dagelijks is dat ik er mee bezig ben want denk niet dat het hier alleen maar om ritten of evenementen gaat hoor, er komt heel wat meer bij kijken als dat

Als je dit alles dan op een rijtje gaat plaatsen waar we steeds mee bezig zijn tussen elke rit, dan weet je dat het niet zo makkelijk is dan iedereen wel denkt om een rit die we afgelasten zomaar naar een andere datum te verplaatsen

Ik hoop dat jullie begrijpen dat wij het ook anders zouden willen maar dat de mogelijkheid het dikwijls niet toelaat, er is buiten je hobby nog een leven en bij de meeste van ons bestuur met een partner, en die moet er ook mee content blijven dat haar levensgezel al z'n vrije tijd aan z'n hobby blijft spenderen

Zo Marcelleke, bij deze heb ik een klein stukje prijs gegeven waarom het zo moeilijk is om ritten te verplaatsen en mijn medebestuursleden zullen dit kunnen bevestigen dat het niet evident is om nog gaatjes te vinden binnen onze jaarkalender voor de geannuleerde ritten te verplaatsen om deze toch nog te kunnen rijden

Groetjes en tot wederhoren he vriend

Max

P.S: Weet dat een geannuleerde rit niet verloren is en deze toch nog op de agenda komt, maar dit is dan wel voor het jaar nadien zodat de organisator er met eventueel kleine aanpassingen aan te doen terug een rit heeft waar dan niet meer zoveel werk aan zal zijn dan dat hij er al aan gehad heeft