Ik kwam tegen...

Het virtuele praatcafé.
Plaats reactie
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Status: Offline

Re: Ik kwam tegen...

Bericht door FJR-Freak Max »

Julle schreef:Ge ziet he, eens de 50 gepasseerd onthoud je niks meer en vergeet je alles.
Toch bedankt en tot binnenkort eens
Julle
Hey Makker,

Op dit vlak moet ik weer tegenstrijdig zijn want lees hieronder eens wat ze van motaars schrijven :idea:

Recentelijk onderzoek door Ryuta Kawashima (het brein achter 'Brain Training') en Yamaha Motor heeft uitgewezen dat motorrijden een verhoogde activiteit van de hersenen oplevert die motorrijders jong houdt. Volgens de onderzoekers komt dit omdat motorrijden een verhoogde staat van alertheid van de motorrijder vereist, waardoor de hersenen worden geactiveerd. In een gemakkelijke en eenvoudige omgeving zal het menselijk brein zich snel aanpassen en daardoor lui worden.

Het team van Ryuta Kawashima baseert dit op een aantal onderzoeken die werden gehouden onder mannen van middelbare leeftijd. Een experiment omvatte 22 mannen, allen 40'ers en 50'ers, die in het bezit van een motorrijbewijs waren maar minimaal 10 jaar niet hadden gereden. De groep werd in tweëen gesplitst, waarna de ene helft twee maanden lang elke dag moest motorrijden, terwijl de andere groep van motorrijden verstoken bleef. Aan het eind van de periode scoorde de groep motorrijders beter in testen omtrent cognitief functioneren (intelligentie, aandachtsconcentratie en inprenting), aldus Kawashima.

In een van de testen moesten de 22 mannen een reeks nummer in omgekeerde volgorde onthouden. Na twee maanden had de groep motorrijders meer dan 50% progressie gemaakt, terwijl de niet-rijders zelfs ietwat verslechterde. De motorrijders zeiden ook minder fouten op het werk te maken en zich gelukkiger te voelen.

Als dit geen fantastisch excuus is om je nieuwe motor te beargumenteren...

Nu weet ik waarom jij regelmatig een nieuwe FJR koopt en er nog zo jong uitziet zalle Julle :shock: :D :lol: :biggrin: :headbang:

Tot Binnenkort ;)

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Flykiller
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2013
Regio: Antwerpen

Bericht door Flykiller »

tis daarom dus dat het niet opvalt dat ik de 80 al ruim gepasseerd ben, eruit zie als ne goeie dertiger en mijne baas graag heeft dat ik er alle dagen ben om de firma bij te sturen :mrgreen: :mrgreen: :toothy9:
flykiller
Een dag zonder dode vliegen is geen goede dag.
witse
Moderator
Moderator
Mijn motor is: FJR1300 AE __ 2020
Regio: Antwerpen

Bericht door witse »

Mijne baas is slimmer :ugeek: , die heeft mij een weekske congé extra gegeven :lol: ( dan maakt hij meer winst zeker :mrgreen: )

Grtjs Luc
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
FJRudi

Hr.

Bericht door FJRudi »

Julle schreef:Awel als gij dat zegt dan ben ik de eerste om je te geloven, ik weet het alleen niet liggen maar dat komt dan vroeg of laat wel boven. Ge ziet he, eens de 50 gepasseerd onthoud je niks meer en vergeet je alles.
Julle
Hey Julle,

toen ik enkele jaren geleden m'n FJR tweedehands kocht zat er in een koffer zo'n oranje fluo jasje met "wegkapitein" en daaronder "www.fjrijders.be". Heb dit toen op het forum gemeld maar geen reactie.
Indien je wenst mag je dit voor gratis en niets hebben, ik heb dat hier toch nog liggen.
droopy

Bericht door droopy »

witse schreef:Mijne baas is slimmer :ugeek: , die heeft mij een weekske congé extra gegeven :lol: ( dan maakt hij meer winst zeker :mrgreen: )
Ik ben nog niet een klein beetje jaloers, nog nooit zo eens mogen thuisblijven :cry:
Maar,....... de tijden gaan veranderen. Er bestaat nog zoiets als tijdskrediet :twisted:

Vandaag 2 blauwe FJR's zien rijden :
- eentje op de autostrade van Mechelen naar Bxl ( om +/- 13h30 )
- eentje op ring ter hoogte van het viaduct van Vilvoorde richting Hijzel ( om +/- 16h00 )

mvg, droopy ;)
Julle

Re: Hr.

Bericht door Julle »

FJRudi schreef:
Julle schreef:Awel als gij dat zegt dan ben ik de eerste om je te geloven, ik weet het alleen niet liggen maar dat komt dan vroeg of laat wel boven. Ge ziet he, eens de 50 gepasseerd onthoud je niks meer en vergeet je alles.
Julle
Hey Julle,

toen ik enkele jaren geleden m'n FJR tweedehands kocht zat er in een koffer zo'n oranje fluo jasje met "wegkapitein" en daaronder "www.fjrijders.be". Heb dit toen op het forum gemeld maar geen reactie.
Indien je wenst mag je dit voor gratis en niets hebben, ik heb dat hier toch nog liggen.
Heel erg bedankt Rudy, ik heb ondertussen hesjes in overvloed maar geen enkel met Wegkapitein op. Eigen schuld dikke bult zeker.

Julle
droopy

Bericht door droopy »

Vandaag donderdag 19 maart rond 13h00 kwam ik tegen :

Een blauwe Yam FJR 1300, geparkeerd net buiten het centrum van Brakel richting Oudenaarde :lol:

De weg van Brakel naar Oudenaarde heeft wel mooie bochten, maar er staan te veel verkeersborden van 50 en 70km/h :(

mvg, droopy ;)
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
Regio: Limburg

Bericht door terdonkske »

Vandaag gespot op de snelweg Antwerpen naar Ramst, richting Turnhout, ne blauw grijze.
Iemand van de club? Omstreeks 15.20u

Groetjes Terdonkske :cool: :fjr:
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Fandango

Bericht door Fandango »

Vandaag omstreeks 06h50...terdonkske weliswaar te voet :lol:
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
Regio: Limburg

Bericht door terdonkske »

@ Fandango

awel te voet, ge hebt personen die moeten werken en savonds te moe zijn voor de rijden, en ge hebt personen die savonds werken, maar nie te moe zijn voor te rijden. :walk: :walk: :salut: :headbang: :headbang: :notworthy: :notworthy: :biggrin: :biggrin:

Groetjes Patrik :cool:
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Plaats reactie