Rit waypoint zondag 16 oktober 2011

Hier komen de Events & Meetings
pnobels
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
Regio: Antwerpen
Status: Offline

Re: Rit waypoint zondag 16 oktober 2011

Bericht door pnobels »

Wel, ik plan zondag de augustusrit te rijden die ik gemist heb... Ik vertrek om 10 uur in Tongeren. Wie wil aanpikken... geen probleem.
Koboloi
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2018
Regio: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht door Koboloi »

Inderdaad vorig jaar zaten er een paar miskleunen in de Waypoint-rit :cry: :cry: :mad:
:o :shock: Ik zit wel met enkele vragen :!:
Worden wij niet te veel verwend bij den :fjr2: club :?:
Onze Max en Co leveren ons keer op keer, prachtige tot in de puntjes, afgewerkte rittekes, reisjes af ....
De :fjr2: routes worden talrijke maken voorverkend, totdat elk minpuntje is weggewerkt :!:
De drank- en eetplaatsen zijn vooraf besproken :!:
De dag zelf worden we steeds "zorgeloos" begeleid :!:
We hoeven als :fjr2: lid slechts onze voeten onder tafel te schuiven :lol: ;)

:arrow: :arrow: Gaan we niet te veel vergelijken :?:
:arrow: :arrow: Stellen we onze eisen niet te hoog :?: :?: :?:
:occasion14: Waar is onze zin voor het avontuurlijke :?:

Oke, af en toe eens een stukje off-road, eens een weg indraaien die"weg" is door wegenwerken, eens zelf op zoek gaan naar een pistoleeke, so what :?:
Ik had de Waypointtoer-minpunten van vorig jaar naar de "vergeetput" gebracht, en, had onthouden dat ik toch nog veel "fun" had beleefd, dus ja, morgen vertrek ik mee in Leuven.
:smileinbox: Plezier moet je toch zelf maken :!:
Liefde is "Samen op onze FJR"
De glimlach die je uitstuurt komt dubbel bij je terug. (Oosters gezegde)
StefaanH
Clublid
Clublid

Bericht door StefaanH »

Wel mensen,

Aangezien het morgen een mooie dag belooft te worden en ik nog nooit een waypoint route heb gereden ga ik die mensen eens een kans geven.

Moest het onderweg blijken echt te gortig te zijn, zoals jullie ervaringen uit het verleden voorspellen, dan kan ik ten allen tijde mijn kar keren en mijn eigen weg zoeken ...

Ik laat het op mij afkomen en we zien wel. Ik geloof jullie natuurlijk wel, dat het vorige jaren niet echt fatsoenlijk was, maar, zoals iemand reeds aangehaald heeft, misschien hebben zij bijgeleerd en is het ditmaal wel de moeite. En, in de geest van hetgeen Koboloi zei, indien het echt grof blijkt te zijn, zal de waardering voor de FJRijders Clubritten nadiien nog eens zo groot zijn !!!

Groetjes,

Stefaan
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
fzs1000

Bericht door fzs1000 »

allee salon motards . de zon schijnt ni elke zondag hé..
Kan Michel enkel bijtreden in zijn betoog..
Misschien eens een rit me bolleke pijl zonder voorrijders ??? Tis maar een gedacht hé..
En nu allemaal beginnen mailen naar japan da ze daar maar verder doen aan de nieuwe fjr want anders is deze klub ten dode opgeschreven en dat gaan we niet laten gebeuren héé .............want we zijn nu éénmaal een verwende bende ....
bigger

Bericht door bigger »

Awel ik ga ook ma is proberen die van waypoint en we zulle wel zien t'is goe weer er kan eigenlijk weinig misgaan.
Grtz,
Bigger
sanchez
Moderator
Moderator
Mijn motor is: Tracer 9GT+ __ 2025

Bericht door sanchez »

amai het was een keigoeie rit,prachtig weer ,meer moet dat niet zijn,klein banen,klein dorpjes en heel veel motards.
degene die er niet bij waren hadden ongelijk en nergens geen omleiding.
:D :razz: :lol: :sunny: :wav:
grtjs sanchez
gouden teugels geven een paard geen vleugels
F M

Bericht door F M »

sanchez schreef: degene die er niet bij waren hadden ongelijk en nergens geen omleiding.
Helaba, nie liegen, hé. Er was wèl een omleiding, maar die hebben we natuurlijk allemaal genegeerd en gewoon (probleemloos) doorgereden.

Alle soorten wegen zijn aan bod gekomen. Natuurlijk wel gelukkig dat het kurkdroog was, want anders zou een FJR wel eens problemen gehad kunnen hebben daar net voorbij Chaumont-Gistoux. ;)
Hans

Bericht door Hans »

F M schreef:
sanchez schreef: degene die er niet bij waren hadden ongelijk en nergens geen omleiding.
Helaba, nie liegen, hé. Er was wèl een omleiding, maar die hebben we natuurlijk allemaal genegeerd en gewoon (probleemloos) doorgereden.

Alle soorten wegen zijn aan bod gekomen. Natuurlijk wel gelukkig dat het kurkdroog was, want anders zou een FJR wel eens problemen gehad kunnen hebben daar net voorbij Chaumont-Gistoux. ;)
Hey FM,

Precies of een BMW niet, niet liegen hé
F M

Bericht door F M »

Klopt, met de RT zou ik evenveel problemen gehad hebben. Maar tis een FJR-club, ik sprak deze mensen toe . ;)
StefaanH
Clublid
Clublid

Bericht door StefaanH »

Hoi allemaal,

Blijkbaar waren er dan toch nog meer leden FJRijders die deelgenomen hebben... Ik persoonlijk heb de rit gereden in het gezelschap van koboloi en fzs1000 (+ 2 van hun vrienden met een GS en een Pan).

Er waren inderdaad 2 kleine omleidingen maar het spreken niet waard. Dat stukje zandweg zou effectief wel een probleem geweest zijn moest het nat geweest zijn, maar nu alles er poederdroog bijlag was het enkel een beetje stoffig (en natuurlijk de snelheid wat matigen).

Het was een prachtige rit, veel snelle bochtjes gereden. Het is natuurlijk wel een feit dat wanneer het stralend weer is dat gelijk welke rit meteen een stuk aangenamer is, dus ook deze. De sfeer was ook zeer goed, en er was een massa motards onderweg, da's ook leuk.

Aan die paar details kan men wel merken dat de rit niet is voorgereden, maar zo slecht als vorig jaar was het dus zeker niet als ik koboloi mag geloven (want ik was er niet bij vorig jaar). Waypoint heeft voorzeker lessen getrokken uit het verleden ...

Wat wij ook als kritiek naar voren willen schuiven: deze rit was iets te lang om in deze periode van het jaar te rijden. In volle zomer zou het beter passen, maar nu is het 's avonds reeds snel donker. Vermits wij onze FJRijders gewoonte aanhouden van alle 50 à 60 km even een terraske te doen en 's middags onze tijd te pakken was het ver donker eer wij thuis waren en da's niet gezellig ... Een rit van een goei 200 km had beter gepast, 335 km was toch te veel.

Al bij al ben ik toch tevreden dat ik het gedaan heb en het was een mooie dag. Bovendien kunnen wij op deze manier nog meer waardering opbrengen voor ons bestuur en het vele werk dat zij voor ons doen doordat wij nu wel merken hoe het gaat als men die inspanningen NIET doet en de rijders onvoorbereid op pad stuurt. Bestuur, bij deze dus nogmaals bedankt voor de mooie ritten die jullie ons dit seizoen voorgeschoteld hebben en de vele uren voorbereiding die jullie erin gestoken hebben.

Koboloi en fzs1000 (en jullie vrienden ook natuurlijk), bedankt voor het fijne gezelschap.

Groetjes,

Stefaan
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
Plaats reactie