Touring wat een pechdienst

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden.
buske1300
Status: Offline

Re: Touring wat een pechdienst

Bericht door buske1300 »

Hoi,

Ik zou ook dringend pechverhelping moeten nemen want mijn gratis 2 jaar(Honda :twisted: ) zijn verlopen.Mag ik weten wat jullie betalen en is dit dan voor gans Europa?

Vr.gr,
Philip.
jantje2
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2013
Regio: Antwerpen

Bericht door jantje2 »

Ge moet eens bij Total brandstoffen geoogelen, die geven een gratis assistantie als je om de zoveel weken bij hen tankt.
Grtz
Een Dag Niet Gelachen Is Een Dag Niet Geleefd

Sarolea Blauwe vogel-Suz T20 Super Six X6 Hustler-BSA Lightning 650-Norton 850 Commando-Norton Wasp 850-Honda CBR 900 RR-Yam Fazer1000-Yam FJR1300 AS 2006 FJR1300 AS 2013
buske1300

Bericht door buske1300 »

jantje2 schreef:Ge moet eens bij Total brandstoffen geoogelen, die geven een gratis assistantie als je om de zoveel weken bij hen tankt.
Grtz
Hey,
Merciekes voor de link maar dit betreft enkel Belgie en Luxemburg.Ik had graag heel Europa gehad :cool:

Grtz,
Philip.
pnobels
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013

Bericht door pnobels »

Ik werk zelf in het service wereldje, en het is jammer dat ik het moet zeggen maar op tien jaar tijd heb ik maar één ding gezien... het moet altijd maar goedkoper... Maximum inkomsten, minimum uitgaven...
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
Regio: Limburg

Bericht door terdonkske »

Hallo Peter ,

Ge hebt gelijk wat ge schrijft , maar ik heb geen probleem om te betalen als de serviece goed is . Ben reeds meer dan 20 jaar lid bij touring , één keer beroep gedaan op hun , en dan zoiets , neen voor mij hoeft het niet meer .

Grzt Patrik ;)
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
F M

Bericht door F M »

Patrik,

Verloor die band dan lucht ? Kon je niet gewoon voorzichtig verder rijden en een garage zoeken? Want uiteindelijk zal de plaatselijke bevolking veel beter weten waar je terecht kan dan een pechverhelpingsdienst die vanuit België heel Europa moet verder helpen.

Ik heb ook al bandenpech gehad in Frankrijk. Voor zo iets ben je rapper geholpen als je zelf zoekt. Ik zie een Europese pechverhelping meer voor zware gevallen. Ongelukken, zware motorpech...
Dolf

Bericht door Dolf »

Bukske

Je kan misschien best bij VAB zelf eens informeren wat de huidige prijzen zijn want die varieëren van jaar tot jaar.
Ik betaal voor mijn reisassistentie bij VAB voor een gans jaar 116 euro.
Wat ik ben tegen gekomen zonder deze reisassistentie ga je al vlug ettelijke duizenden euro betalen en als je je dan nog moet voorzien van een andere moto is het vlug bekeken meen ik.
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
Regio: Limburg

Bericht door terdonkske »

@ F M ,

Neen de band verloor geen lucht , maar waarom risico's nemen als je een bijstand hebt , gewoon nen dealer contacteren , moto op aanhangwagen of busje en naar den dealer voor een andere band ,is toch zo moeilijk niet .
Wat betreft de plaatselijke bevolking heb je gelijk deze kunnn je inderdaad rapper helpen .
Zal de volgende keer zekers zo zijn , eerst een motard tegenhouden en dan zien wat we kunnen doen .
Voor diegene die toch nog op vakantie gaan neem in ieder geval het boekje mee waar je dealers instaat , heel belangrijk en gemakkelijk .

Grzt Patrik :cool:
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
yamaha

Bericht door yamaha »

Donderdag tijdens de terugrit naar Dover een ongeval gehad in Ashford (zo'n 30km van Dover).
Achteraan aangerden terwijl ik stopte aan een rondpunt. Gelukkig enkel materiale schade.
Ik bel de VAB (waar ik reeds jaren lid van ben), die beloven me om contact op te nemen met de AA (pechdienst in de UK) en om me terug te bellen. Eerst alles geregeld met de tegenpartij en een politie-agent (die stond ook in de rij). Na een uurtje (wij stonden daar intussen alleen) zelf terug gebeld, de verantwoordelijke beambte was druk bezig en zou me zo snel mogelijk terug bellen. Intussen stopten enkele lokale motorijders (sommige met de auto) om te kijken of we hulp nodig hadden, die reden na ee praatje verder toen ik zei dat ik op de AA wachtte. Na nog een uur belde ik terug naar de VAB en kreeg hetzelfde antwoord. Intussen stopte terug een lokale motorrijder met de wagen. Darren werkte in een motorzaak. Hij gaf me zijn adres (zo'n km van het ongeval) en zijn GSM-nummer. Indien ik niks hoorde van de AA of problemen allerhande had moest ik hem opbellen. Na nog een uur belde ik nogmaals naar Brussel om herzelfde verhaaltje te horen. Omstreeks 19u (4u na het ongeval) belde ik een laatste keer naar de VAB, na hetzelfde verhaal zei ik dat ik contact zou opnemen met een lokale motorrijder en zien of die iets kon doen. Darren bracht alle bagage en Sabien naar zijn huis, terwijl ik traagjes hem volgde, maar met voldoende lawaai (geen einddempers meer). na het stallen van de motor in de garage, bracht hij ons naar Dover.
Intussen hadden we contact gehad met een vriend, die ons vanuit Popering zou ophalen in Calais en in Tielt zou afzetten. Terwijl we in Dover stonden te wachten op de ferry kreeg ik een telefoontje van de VAB, dat de persoon van de AA aan dat rondpunt stond, ik had ze tijdens het laatste telefoontje gezegd dat die niet meer hoefde.
Omstreeks 2u in de morgen kwamen we dan thuis aan in Tielt.
Op vrijdag bel ik terug naar de VAB, met de vraag of ze de motor terug naar België konden krijgen, toen ze hoorde dat de motor in een privé-garage stond, bleek dat dit niet mocht. Er moest eerst een schade rapport worden opgemaakt om te zien of het nog de moeite was om die over te brengen, zelfs toen ik vertelde dat de motor pas 6 maanden oud was. Ze zei dat ik eerst contact moest opnemen met mijn eigen verzekering. Na dit gedaan te hebben, besloten om de motor zelf de volgende dag te gaan ophalen.
Op zaterdag omstreeks 5u terug vertrokken naar de UK, samen met die vriend die een aanhanger had geregeld. Omstreeks 21u kon ik de motor afleveren bij de dealer. Toen we in Calais vertrokken naar België, kreeg ik nog een telefoontje van de VAB, om te weten of ik contact had opgenomen met de verzekering, toen ik zei dat dit was gebeurd en dat we intussen op weg naar huis waren met de motor, werd het stil aan de andere kant. Van onze kant word het contract met VAB niet verlengd. Waarschijnlijk gaan we een contract aan met onze eigen verzekeraar, die kan ons in het vervolg helpen zowel voor de verzekering als de reisverzekering.
Enkele foto's van het ongeval en de terugbrenging vind je hier: http://lucsa1.be/Motorenlucsa1/ongeval%20Ashford.htm
pnobels
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013

Bericht door pnobels »

Sjonge, sjonge, sjonge... wat is dat hier allemaal... Belangrijkste is dat jullie zelf nikske hebben. Die FJR raakt wel terug in orde. Hopelijk met centen van de verzekering...
Plaats reactie