Batterij loskoppelen

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Batterij loskoppelen

Berichtdoor hercules » 12 Feb 2008 19:54

Met het oog op het binnenkort waarschijnlijk aansluiten van een gps ,stel ik me momenteel de vraag of het loskoppelen v/d batterij problemen oplevert ?
Model 2004
Ik vermoed van niet..heb er hier althans nog niets van teruggevonden ...maar voor het zekerste

Bij sommige auto's levert dit problemen op maar bij de FJR zal dit nog wel niet het geval zijn of ??

grts
give buzze
Gebruikers-avatar
hercules
50 cc
50 cc
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 30 Dec 2007 20:11
Woonplaats: Maldegem

Berichtdoor den R1 zot » 12 Feb 2008 20:02

Je moet dan alles resetten.... uw klokske dus... da's al. :lol:
Het kan geen kwaad dat loskoppelen...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
den R1 zot
1300 cc
1300 cc
 
Berichten: 867
Geregistreerd: 03 Jan 2005 16:55
Woonplaats: Antwerpen / Merksem

Berichtdoor hercules » 12 Feb 2008 20:13

Ok? das rap R1 de reply dan......als het enkel de klok is die uitvalt geen probleem dan

grt & thx
give buzze
Gebruikers-avatar
hercules
50 cc
50 cc
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 30 Dec 2007 20:11
Woonplaats: Maldegem

Berichtdoor rcracer » 12 Feb 2008 20:21

zelf zaterdag laatst gedaan, no problemo.
Enkel de volledige rest van het klokje :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
rcracer
75 cc
75 cc
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 24 Sep 2007 21:40
Woonplaats: Ieper

Berichtdoor Dream » 12 Feb 2008 20:43

mss detail, maar de triptellers komen ook op 0 te staan
Ik heb dit ook nog maar pas voor de zoveelste keer uitgevoerd om mijn motor van 2004 om te ruilen voor het nieuw machientje 2008
Heb ondertussen de GPS voeding en fiche voor de batterijlader eveneens aangekoppeld op mijn nieuwe motor, ook daarmee geen probleem met afgekoppelde batterij
Benzinetank is er ook al afgeweest kwestie om te kijken welke de beste weg was om de autocomkabels te leggen, uiteindelijk lopen ze langs de linker flank, wat me meteen opviel is dat er een hitte beschermingsplaat boven de motor geplaatst is, eveneens een verbetering de bougies zijn veel beter te bereiken dan model 2004, handig voor mensen die zelf de bougies vervangen.

Toch heb ik nog een bijkomend vraagje, dan moet ik er zelf niet naar zoeken

Weet iemand waar de fiche zit om de ruit in de hoogste stand te laten staan, eventueel foto's of uitleg langswaar te bereiken, bij mijn vorig model heb ik dat draadje doorgeknipt en een schakelaar geplaatst zodat ik kon kiezen

Alvast bedankt,

Groetjes, Dream
Gebruikers-avatar
Dream
1300 cc
1300 cc
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 26 Dec 2004 23:08
Woonplaats: Wetteren

Berichtdoor JH. » 26 Feb 2008 23:36

... hou alvast de volgorde van handelen in het oog...


=> eerst de minpool loskoppelen, daarna de pluspool.

=> terug monteren gebeurd omgekeerd... eerst de plus enl tenslotte de min.

laten we het een beetje veilig houden :wink:
JH.
50 cc
50 cc
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Feb 2008 22:44
Woonplaats: naast m'n buurvrouw (rOeSeLaRe)

Berichtdoor Abeloos » 27 Feb 2008 00:39

JH. schreef:=> eerst de minpool loskoppelen, daarna de pluspool.


Just JH,

De reden hiervoor is dat er die manier geen kortsluiting kan gebeuren wanneer je met een stroomdraad per ongeluk tegen het chassis zou stoten :!:

Abel :wave:
Mvg, Abeloos :walk:

Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Gebruikers-avatar
Abeloos
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 18 Feb 2007 00:31
Woonplaats: aan't zeetje


Terug naar FJR Techniek

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron