Waypoint - Track

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Waypoint - Track

Berichtdoor Dream » 09 Dec 2007 16:34

Hoi allen,

Zoals beloofd waypoint - track - foto - omschrijving, waarvan mijn maatje ( zaliger :-( ) en ik veel plezier aan beleefd hebben op 9 september 2006

Alles begon toen we eens de scheldebron in Frankrijk wilden opzoeken, verkeede info bekomen en daardoor een straat te vroeg ingereden, maar we hebben de bron dan wel gehaald zij het via een andere weggetje, ik vond het toen zo leuk dat ik het nadien ook nog eens met vrouwtje gereden heb op 20 september 2006, tenslotte had ze ook de bron nog niet gezien, eigenlijk niks spectaculair die bron, maar je moet het toch ooit 1 keer in je leven gedaan hebben, mooie streek en rustig.

Afbeelding

Begin vanaf start, rij zo'n 700 meter de straat in en sla dan rechts af, vanaf daar begint het, er staat wel een bord dat je er niet in mag, de wegel was toen met gras bedekt lichtjes hellend naar rechts en iets breder dan de motor door de begroeiing, pas op eenmaal je er bent ingereden is er geen weg meer terug, je moet dus afmaken waaraan je begonnen bent, de wegel is ongeveer 1 km ver, mooi en avontuurlijk, zeker met de FJR, hier en daar een put maar gevaarlijk vind ik het tot daar zeker niet, uiteraard best doen bij droog weer, op het einde dus 1 km verder ga je opnieuw rechts af je bent dan bijna aan de bron, maar opgepast daar, in de bocht gaat het sterk naar beneden, der steken van al bulten rotsen en tractorsporen uit, dit stukje is dus niet gemakkelijk te nemen met de FJR, ik heb aangezet en blijven rijden was de boodschap, nu voor iemand met ervaring mag dit geen probleem vormen, maar een beginneling of minder ervaren rijder moet je het zeker niet laten doen, gegarandeerd ligt hij of zij letterlijk op zijn zij :-) , je vrouw laten afstappen kan je natuurlijk altijd doen, maar die van mij dacht er nog niet aan, ze wou genieten van het ganse parcour :-)
Ik denk er nu zelf ineens aan, wie het bvb niet vertrouwd of twijfelt het aan te durven kan eerst naar de bron rijden en vandaar te voet eens kijken naar die wegel of die omgekeerd rijden, berop is mss minder moeilijk.
Zo veel plezier deze zomer, zeker nu niet doen en weet me te zeggen hoe leuk je het vond :-p
Nogmaals op eigen risico voor schade en ongeval indien het toch mis gaat

Afbeelding
Foto ongeveer halverwege genomen, wij hebben daar onze boterkoeken naar binnen gespeeld, 't was er zalig rustig, weg van alle lawaai

Groetjes, Dream
Gebruikers-avatar
Dream
1300 cc
1300 cc

Terug naar GPS forum